Reklam

 
Resultat 1 till 12 av 12

Ämne: Tarot`s osd

  1. #1

    Standard Tarot`s osd

    Beställde en Tarot osd med gps modul men instruktion är på Kinesiska!!?? Någon på detta forum som har en och vet hur man kopplar in den eller förstår förkortningarna på enheten?
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_5980.jpg 
Visningar:	190 
Storlek:	84,2 KB 
Id:	50314   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_5981.jpg 
Visningar:	168 
Storlek:	63,2 KB 
Id:	50315  

  2. #2

    Standard

    Typist att bilderna hamna fel

  3. #3

    Standard

    Fick du ordning på detta? Jag är sugen på att köpa en likadan själv.

  4. #4

    Standard

    Japp har löst det och det fungerar

  5. #5

    Reg.datum
    nov 2013
    Inlägg
    51
    Jobb
    Chaufför/Maskinist
    Klubb
    N/A

    Standard

    Har en polare som köpt samma. Men just nu är det så gott som blankt.
    Lust att ge lite tips?

  6. #6

    Standard

    jag satta min op en 250 Tarot men som jag förstod det så ska det vara så här

    vcc in= volt in
    g=jord

    i= signal kamera
    V=ström till kamera
    G=jord till kamera

    o=signal rx
    v=ström till rx
    g=jord till rx

    kolla volten ut till kameran för den skickar ut 12v så om kameran klarar av max 5v så får du lösa det innan. men mät strömmen för att vara på den säkra sidan.

  7. #7

    Standard

    Hur fungerar GPS-modulen tillsammans med CC3D då? Jag ser på bilden att den är ansluten till OSDn, den kopplas alltså inte direkt in på CC3D-kortet?

  8. #8

    Standard

    Har bara testat utanför dörren och hovrat! fick gps signal men mer än så har jag inte kommit! Den är inte kopplat till cc3d kortet men får du till det kan du ju berätta hur du gjorde

  9. #9

    Standard

    Aha, då börjar jag förstå. Det är GPS för att i OSDn se var man är i förhållande till sin startpunkt? Den är inte kopplad till CC3D för stabilisering av coptern.

    Well, det finns ju uttag för GPS på cc3d, så det borde ju rimligtvs gå att koppla på med rätt kontakter och baudrate.
    Du gav mig precis en challenge

  10. #10

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av sullix Visa inlägg
    Well, det finns ju uttag för GPS på cc3d, så det borde ju rimligtvs gå att koppla på med rätt kontakter och baudrate.
    Du gav mig precis en challenge
    Har haft liknande funderingar men så hittade jag info på OpenPilots hemsida. Jag tror att du kan koppla in GPS'en till CC3D men på OpenPilots hemsida står det "CopterControl (CC), CC3D or Atom flight controllers do not support GPS-based functions such as waypoint navigation or Position Hold"
    -----------
    Olsson

  11. #11

    Standard

    Tyvärr är min engelska riktigt knackig men det låter ju som en utmaning att få till det! Ska forska lite i det där jag med säg gärna till om du får till det Mr Sullix

  12. #12

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Olssob Visa inlägg
    Har haft liknande funderingar men så hittade jag info på OpenPilots hemsida. Jag tror att du kan koppla in GPS'en till CC3D men på OpenPilots hemsida står det "CopterControl (CC), CC3D or Atom flight controllers do not support GPS-based functions such as waypoint navigation or Position Hold"
    Ah tack för länken. Nu börjar det klarna lite.

    Precis som du säger och som det står på deras sida så används alltså inte GPS-funktionen i CC3D för stabilisering eller autonoma GPS-flygningar utan enbart för telemetri. Dvs se vart man befinner sig, vilken kurs man har, samt höjd och hastighet vilket skickas till din dator med en sändare/mottagare för realtidsdata. Lite som en GPS i en bil fungerar. Du ser var du är och vilken hastighet du håller. Men GPSen kör knappast bilen åt dig...

    Case solved I guess. (min undran av om det gick att använda GPS:en för stabilisering)

    Det skulle dock vara intressant att testa om det går att använda Tarots gps direkt på CC3D-kortet istället för enbart på OSDn. Men det borde ju fungera med lite fingerfärdighet.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •