PHP Warning: array_keys() expects parameter 1 to be array, null given in /data/f/f/ff42316d-0db1-40a1-a0cb-586a81394e6f/rcflyg.se/public_html/forum/includes/class_core.php on line 1976

PHP Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /data/f/f/ff42316d-0db1-40a1-a0cb-586a81394e6f/rcflyg.se/public_html/forum/includes/class_core.php on line 1976

PHP Warning: array_keys() expects parameter 1 to be array, null given in /data/f/f/ff42316d-0db1-40a1-a0cb-586a81394e6f/rcflyg.se/public_html/forum/includes/class_core.php on line 1976

PHP Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /data/f/f/ff42316d-0db1-40a1-a0cb-586a81394e6f/rcflyg.se/public_html/forum/includes/class_core.php on line 1976
Tarot FY690S-bygge

Reklam

 
Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: Tarot FY690S-bygge

  1. #1

    Standard Tarot FY690S-bygge

    Efter att ha byggt en 250-racer fick jag för mig att bygga en hexa. Utan några som helst förkunskaper googlade jag runt lite och läste olika forum. Satte ihop ett kit från diverse olika sajter.

    Meningen var först att bygga en 680, men då de ramarna var slut så blev det en 690 istället. (Motor-mounts är större på en 690).

    Till att börja med måste jag säga att när ramarna levereras så är det inte alltid självklart hur allting ska sitta ihop. Antingen kommer det ingen manual eller så är den på Kinesiska. Så efter lite googling på bilder och filmer lyckdes jag i alla fall bygga ihop ramen.

    Att tillägga är att jag har som mål med själva bygget att flyga över öppet vatten mellan sommarstugan och en ö. En sträcka på ca: 1km. Landa och sedan flyga tillbaka. Dragonlinks UHF LRS är på inkommande från USA samt ett par fatshark för FPV som jag har liggandes sedan tidigare.

    Ram: Tarot FY690S
    Motorer: Tiger Motors MT3506 650 Kv
    ESC:
    ZTW Spider 30A Opto SLIM 2-4S Multicopter
    Proppar: APC 12x4.5
    Batteri: 4000Mah 4S 30C
    Radio: Rx/Tx: Dragonlink UHF kopplad på en Hitec Flash 7.
    Video: Fatshark Attitude 5.8Ghz
    Styrkort: Dji Naza m v2
    OSD: DJi Mini OSD

    Alla delar fint uppradade.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20150129_221905.jpg 
Visningar:	229 
Storlek:	66,0 KB 
Id:	50423

    Montering av motor:
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20150129_224326.jpg 
Visningar:	233 
Storlek:	55,6 KB 
Id:	50424Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20150130_071226.jpg 
Visningar:	216 
Storlek:	53,6 KB 
Id:	50425

    Ramen, ESC:arna flyttade jag om lite senare.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20150130_071205.jpg 
Visningar:	219 
Storlek:	75,2 KB 
Id:	50426Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20150131_095048.jpg 
Visningar:	258 
Storlek:	88,0 KB 
Id:	50427

    Kablarna ditlödda smått provisoriskt och dras senare om.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20150202_214740.jpg 
Visningar:	235 
Storlek:	111,9 KB 
Id:	50428

    Nu börjar den likna en riktig hexa.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20150209_223023.jpg 
Visningar:	221 
Storlek:	116,8 KB 
Id:	50429Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20150209_223001.jpg 
Visningar:	206 
Storlek:	76,4 KB 
Id:	50430

    Batteri monterat
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20150209_224849.jpg 
Visningar:	234 
Storlek:	95,4 KB 
Id:	50431Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	2015-02-09.jpg 
Visningar:	214 
Storlek:	73,4 KB 
Id:	50432Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20150209_225401.jpg 
Visningar:	215 
Storlek:	90,0 KB 
Id:	50433


    Hade tänkte att göra premiärturen till helgen då jag fortfaranade väntar på UHF-radiosystemet. Men kunde inte hålla mig, så jag motnerade optima från hitec:en.

    Testade en snabbis i Atti-mode och märker att den drar lite snett i rudder hela tiden så måste kalibera om det. Samt att den gärna vill åka lite framåt. Samma där, måste kalibrera om lite.
    Men utöver det tycker jag den flög riktigt fint.

    Måste även trimma spakarna på radion för att kunna ändra flight mode till GPS och Fail/Safe. Det får bli till helgen.

    Återkommer med en film när jag gjort första riktiga jungruflygningen i Loiter/GPS-mode.

    /Jonas

  2. #2

    Standard

    Intressant. =) 690S, är den efterföljare till 680 Sport? Alltså den utan PDB som 680 Pro har? Är det äkta kolfiber eller bara laminerad?
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  3. #3

    Standard

    Ja precis. Det är de som saknar PDB. Vilket var lite synd, för jag är typ sämst på att få till snygga kabeldragningar. :-)
    Jag tror det är laminat. Det ser ut och känns som det. Dock inte märkt av några defekter eller skilnader medan jag arbetat med materialet.

    Spaken för Flight mode trimmades och fixades nyss till. Nu väntar enbart den riktiga jungfruflygningen. Lördag!

    Justja, en tarot gimbal och en hero4 ska införskaffas.

  4. #4

    Standard

    Nice ��
    vad kommer bygget kosta totalt?

  5. #5

    Standard

    @Joakim
    Ramen: 1899:-
    ESC: 942:- (6st)
    Proppar: 276:- (6st)
    Styrkort (inkl. GPS): 2150:-
    Mini OSD: 739:-
    Batteri: 410:-

    Tot: 6416:-

    Köpte även till Dragonlinks UHF-sändare och mottagare från USA.
    $268 = (2299:- inkl. frakt, dollarns kurs för 2v sedan...)

    PM:a om du vill veta var jag köpte allt. Vet inte vad reglerna säger om att namedroppa enskilda butiker. Men tar det säkra före det osäkra.

    /Jonas

    p.s lägg till några hundralappar för diverse oförutsedda utgifter... buntband, någon ny mejsel, krympslang... sånt man brukar ha liggandes men ibland är slut
    Senast redigerat av sullix den 2015-02-12 klockan 07:35.

  6. #6

    Standard

    Moorotarna då?
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  7. #7

    Standard

    Ah glömde dem ja.T
    iger Motors MT3506 650 Kv 6st 2694:-

  8. #8

    Standard

    En kort sekvens från jungfruflygningen i lördags. Lät den hoovra lite för att kolla batteritiden och alla inställningar. Ca: 15min med ett 4000Mah på 2m höjd.

    Har lite problem med att den "snurrar" åt höger. Jag har seriekopllat alla ESC:er. Kan det vara problemet månne? Tänkte löda om allt till en stjärna. Det märktes klart och tydligt när batteriet tog slut på marken. M6 dog först och M1 sist.


  9. #9

    Reg.datum
    nov 2013
    Inlägg
    51
    Jobb
    Chaufför/Maskinist
    Klubb
    N/A

    Standard

    Ajsing bajsing! Du ska inte köra tills batteriet tar helt slut. Det tar livet av batteriet.
    ESC ska inte vara seriekopplade.
    Angående att den "snurrar". Sök på naza toilet bowl på google. Så får du förklaring och lösning.

  10. #10

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Hampus Degramo Visa inlägg
    Ajsing bajsing! Du ska inte köra tills batteriet tar helt slut. Det tar livet av batteriet.
    ESC ska inte vara seriekopplade.
    Angående att den "snurrar". Sök på naza toilet bowl på google. Så får du förklaring och lösning.
    Ah, kollade magnetic-declination.com och fick det till +3 grader i Uppsala. Ska jag då vrida den +3 grader i samma riktning (höger) eller -3 grader i motsatt riktning? (vänster). Av de videor jag sett verkar man vrida åt samma håll som ens declination är + för höger och - för vänster.

    Tack för hjälpen.
    Senast redigerat av sullix den 2015-02-19 klockan 14:39.

  11. #11

    Standard

    Kul och följa bygget, hade tänkt och bygga en 680 eller 690 själv men det vart en 810 till slut :-)

Liknande ämnen

  1. Tarot T-810 bygge
    Av mackar i forum Hexa
    Svar: 49
    Senaste inlägg: 2015-03-16, 21:38
  2. Tarot Ironman FY650
    Av Boopidoo i forum Quad
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2014-05-08, 20:10
  3. Tarot FY680
    Av cyberpete i forum Hexa
    Svar: 41
    Senaste inlägg: 2014-03-09, 00:33
  4. Byggfrågor: Tarot FY690S - 680
    Av Mannen i forum Hexa
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2014-02-07, 13:33
  5. Tarot gimbal
    Av chricke i forum Allmänt
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2013-11-26, 01:34

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •