Reklam

 
Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Varning för SafeCart!

  1. #1
    Debattglad entusiast
    AMs avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    3 505
    Jobb
    Engagerad pensionär
    Klubb
    Ripa MFK

    Standard Varning för SafeCart!

    Jag köpte "Spyhunter" för ett år sedan. Jag hade problem med datorn och försökte rensa och hitta felen.

    Döm om min förvåning när jag nu går igenom mitt PayPal-konto och granskar vad jag betalt för.

    Helt utan mitt medgivande har SafeCart (=Spyhunter) varit inne på mitt PayPalkonto och ändrat betalrutinerna till återkommande betalning. Så utan att jag godkänt eller signerat någon överenskommelse har SafeCart gått in och programmerat på "åtyerkommande betalningar" så att jag "förnyat" mitt abonnemang och betalt avgifterna: Totalt 175 USD vid tre tillfällen.

    Då jag får en del PayPalbetalningar reagerade jag inte för ytterligare ett PayPal-mail i högen....

    Det som upprör mest är att någon utomstående kan gå in och ÄNDRA villkoren på MITT PayPal-konto.

    Så se upp och kolla posterna noggrannare än jag gjort. Jag skulle tro att samma sak gäller om man använder kreditkortsbetalningar.
    Ove (AM) Nielsen

  2. #2
    Moderator

    RCFF - Moderator
    bokiss avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    5 067
    Jobb
    Glänsande Pellejöns samt Guruns Hovfotograf
    Klubb
    LFC+VMF+ÖMFK +Ivves Fan Club

    Standard

    Tack Ove!
    Var just inne och kollade och jodå,de hade satt upp sig på autodragning (så går det när man inte läser villkoren till köpet)
    hittade en bra länk så nu är det borttaget:
    https://www.paypal-community.com/t5/...language=en-gb
    // Bokis

    ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu även med biskvier!)

  3. #3

    Reg.datum
    apr 2009
    Inlägg
    1 651
    Klubb
    Karlstads MFK

    Standard

    Tur man inte köpt Enigma software SpyHunter Spyware Detection and Removal Tool då och fått förnyat abonnemang utan man har fått koll på det.

    /Bo

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •