Tjenare.

Har testat att flyga lite med fpv senaste ca tre månaderna. Till en början fungerade allt väldigt bra. Inga direkta störningar inom en radie på ett par hundra meter, förutom bakom träd osv såklart.

Senaste gångerna jag flugit har jag dock stött på problem. Ganska grova störningar och till och från blir bilden nästan helt vit - så pass att man knappt kan urskilja marken från himlen. Dessa störningar kan dyka upp på så korta avstånd som 30-40 meter med helt fri sikt.

Jag flyger med följande utrustning:

Skyzone ts58500 (sändare), rc832 (mottagare), Quanum diy goggles med dx 800x600 skärm..

Polaren kan åka med som passagerare med ett par Quanum diy goggles med standardskärm och en fr632 mottagare och får samma störningar.

Vad tror ni detta beror på? Antenn? Sändare? kamera?

Har provat att flyga med dubbla batterier, ett för att driva min quadcopter och ett för att driva fpv-utrustningen för att utesluta att störningarna kommer från att man delar ström till quad och fpv utrustning.

När min polare flyger sitt plan med en likadan sändare, antenn och kamera får jag inga störningar.

Min polare filmade in mina goggles när jag flög en kort repa för att visa hur störningarna kan se ut.. Ibland är det mkt värre än vad som syns i klippet



Hoppas någon här på forumet kan hjälpa