Reklam

 
Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 57

Ämne: Vilka grejer kör ni 1.3 Ghz med?

  1. #21

    Reg.datum
    maj 2013
    Inlägg
    231
    Jobb
    Lärare, har flugit plan sen 1980. Bygger quads och
    Klubb
    En gång i tiden, Emmaboda 1980

    Standard

    Är det så att det är svårt att få stabil bild med en liten quad för att separationen inte riktigt går att lösa på så liten yta mellan vTX och rcRX? Ja, förutom alla andra felkällor som radioamatörer å liknande förstås.

  2. #22
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Har du vrx på vilket avstånd från 433 tx? Det hjälper att flytta ut vrx 5-10m från 433tx eller tvärtom vilket som är lättast.
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  3. #23

    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    291
    Jobb
    Vindkraftverkstekniker
    Klubb
    Malmö

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Peter1 Visa inlägg
    Är det så att det är svårt att få stabil bild med en liten quad för att separationen inte riktigt går att lösa på så liten yta mellan vTX och rcRX? Ja, förutom alla andra felkällor som radioamatörer å liknande förstås.
    En mottagare kommer aldrig att störa en sändare.

  4. #24
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Berätta hur du har din vrx och rctx när du flyger. Själv så kör jag med en jeti mottagare som slav till 433 och den placeras en bra bit bort från vrx, på så vis separerar jag.
    Normalt sitter jag i bilen och flyger, då bär jag ut slaven antingen en bit bort eller uppe på taket på bilen, fungerar klockrent. Tidigare hade jag en 10m lång kabel till vrx som placerade ut på en pinne från bilen, båda fungrrar klockreny men slaven är nimmare som placeras vart som helst så länge ds-16 har kontakt med den. Jag upptäckte innan jag separerade att det kunde bli lite sämre räckvidd om jag inte gjorde detta. Nu kör jag i och för sig med ganska svaga vtx men får ändå ut lång räckvidd på koptrarna.
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  5. #25

    Reg.datum
    maj 2013
    Inlägg
    231
    Jobb
    Lärare, har flugit plan sen 1980. Bygger quads och
    Klubb
    En gång i tiden, Emmaboda 1980

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av theailer Visa inlägg
    En mottagare kommer aldrig att störa en sändare.
    Det låter ju bra!

  6. #26

    Reg.datum
    maj 2013
    Inlägg
    231
    Jobb
    Lärare, har flugit plan sen 1980. Bygger quads och
    Klubb
    En gång i tiden, Emmaboda 1980

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kenneth E Visa inlägg
    Berätta hur du har din vrx och rctx när du flyger.
    Det är ju en 250 och jag har separerat så långt det går på den ytan. Nu har jag L-C filter och tvinnat kablarna. På marken är det max 2m mellan vrx och rctx. Se senaste körningen från idag. Jag fattar inte vad det är? Nu var det högspänningsledning ganska nära, men det är samma störningar som tidigare. Undrar om det är kameran som skapar allt noise. den sitter under Vtx och har inget skal. Det är knappt kul längre. Jag har bytt ut många Kina-grejer mot RMRC som Vrx och Ibracyantenner och en vit patchantenn för kanal 1280 som jag kör på. Se också bilden på min 250.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMAG1957.jpg 
Visningar:	117 
Storlek:	78,3 KB 
Id:	52025

    https://youtu.be/ppFu_a8hVsk

    Kameran
    http://www.securitycamera2000.com/pr...PV-Camera.html

  7. #27

    Reg.datum
    dec 2013
    Inlägg
    335
    Jobb
    CNC-operatör på Atlas Copco.
    Klubb
    Norbergs FK

    Standard

    Jag kör med samma kamera men med 5,8 GHz, jag har inga problem alls trots att jag inte tvinnat kablar eller något.
    Jag tror ditt problem är något annat, men vet inte vad.

  8. #28
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Ser ut som om det bara kommer ibland. Kabelbrott eller dålig kontakt till antenn/kontakt? Kan du flytta över grejorn till en annan farkost, i så fall ta delarna en och en för att utesluta.
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  9. #29

    Reg.datum
    maj 2013
    Inlägg
    231
    Jobb
    Lärare, har flugit plan sen 1980. Bygger quads och
    Klubb
    En gång i tiden, Emmaboda 1980

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kenneth E Visa inlägg
    Ser ut som om det bara kommer ibland. Kabelbrott eller dålig kontakt till antenn/kontakt? Kan du flytta över grejorn till en annan farkost, i så fall ta delarna en och en för att utesluta.
    Ska testa det! Har ju en till ZMR på gång

  10. #30

    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    291
    Jobb
    Vindkraftverkstekniker
    Klubb
    Malmö

    Standard

    Du kan ju oxo prova att peta å dra i alla sladdar medans du tittar i skärmen/goggles för att på så vis kanske kunna hitta ett eventuellt glapp.

  11. #31

    Reg.datum
    maj 2013
    Inlägg
    231
    Jobb
    Lärare, har flugit plan sen 1980. Bygger quads och
    Klubb
    En gång i tiden, Emmaboda 1980

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av theailer Visa inlägg
    Du kan ju oxo prova att peta å dra i alla sladdar medans du tittar i skärmen/goggles för att på så vis kanske kunna hitta ett eventuellt glapp.
    Ja, det har jag gjort, men inget tydligt glapp verkar finnas. Däremot satt vtx antennen dåligt iom att 90gradersvinkeln var av. Men samtidigt kan det inte vara hela sanningen för det är inte första gången som jag har dålig bild och dålig räckvidd. Ska prova att separera vrx och rctx på marken. funkar inte det får jag följa Kenneths råd

  12. #32

    Reg.datum
    maj 2013
    Inlägg
    231
    Jobb
    Lärare, har flugit plan sen 1980. Bygger quads och
    Klubb
    En gång i tiden, Emmaboda 1980

    Standard

    Senaste körningen med längre separation mellan vrx och rctx. Quaden verkar inte särskilt balanserad i filmen. Efter ca 300m börjar flimret och då vänder jag tillbaka mot markstationen

    Körningen
    https://youtu.be/5LCs45eWCf8

    Mina fpvprylar
    http://youtu.be/WepAIz3c7J0

  13. #33
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Din Digitalvrx har jag inte mycket till övers för.
    Du har störningar även när kopter står på backen, har du provat med separat batteri till videoutrustningen? Eftersom du har störningar som äter sig in i video länken, annars ser det ut som om du har en bra utrustning, ett tips kan vara att bara använda dig av mottagaren med patchen till att börja med, du bör ha bra mottagning innan du bygger ut med fler hjälpmedel, allt för att minska felkällorna. Ta bort notchfilter och annat du köpt på dig. Du borde ha minst 500m på låg höjd i öppen terräng för att det skall kännas ok och då utan flimmer i bilden.
    Får du inga störning med separat batteri till videolänken vet du att ditt lc filter inte fungerar, skaffa annat av bättre kvalite.
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  14. #34

    Reg.datum
    maj 2013
    Inlägg
    231
    Jobb
    Lärare, har flugit plan sen 1980. Bygger quads och
    Klubb
    En gång i tiden, Emmaboda 1980

    Standard

    "Din Digitalvrx har jag inte mycket till övers för."

    Det är flera som sagt, men jag behövde den när jag hoppades på att förbättra bilden med diversity. Annars har jag senaste tiden använd 4 kanalaren från RMRC med lika stora svårigheter med bilden.

    Har för mig att jag provat med separat batteri utan bättre resultat, men måste nog undersöka det noggrannare som du säger. Ska försöka använda mig av din uteslutningsmetod. Tack för ditt engagemang! Det behövs!


  15. #35

    Reg.datum
    maj 2013
    Inlägg
    231
    Jobb
    Lärare, har flugit plan sen 1980. Bygger quads och
    Klubb
    En gång i tiden, Emmaboda 1980

    Standard

    Lite bättre efter ha lött om en del kablar som inte var bra. Bort till skogen på filmen är det 500m så dit nådde jag utan större problem.

    https://youtu.be/vYtbRvuWCbs

  16. #36
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Det är tredje gången jag svarar på din tråd och de andra två inläggen försvann i cyberrymden.

    Nu ser det bra ut i videon, i allafall för att kunna flyga utan att tappa länken. Ser fram emot fler filmer från dig och lycka till framöver, vi kanske ses där uppe en dag.
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  17. #37

    Reg.datum
    maj 2013
    Inlägg
    231
    Jobb
    Lärare, har flugit plan sen 1980. Bygger quads och
    Klubb
    En gång i tiden, Emmaboda 1980

    Standard

    Hehe...säkert! Ja, det var fantastiskt roligt. Ska rigga min bixler2 med APM och 1.3 grejerna för lite längre flygtid. Tack för hjälpen!

  18. #38

    Reg.datum
    maj 2013
    Inlägg
    231
    Jobb
    Lärare, har flugit plan sen 1980. Bygger quads och
    Klubb
    En gång i tiden, Emmaboda 1980

    Standard

    Nu igen! Fattar inte vad som sker? Flyger med samma set up som tidigare. Nu även med pepperbox från Ibcrazy. Störningar och dålig bild titt som tätt trots alla justeringar med kablar och filter. Testade också med egen strömkälla till vtx. Samma sak. Filmen är tyvärr oklippt

    https://youtu.be/j72JM_3gJzE

  19. #39

    Standard

    Det är lustigt med störningar när du står stilla...

    Jag skulle montera ur kamera och videosändare och testa dessa separat på ett LIPO.

    Montera dem på parkbänken du sitter på och gå ut över ängen med din mottagare och en skärm inkopplat - kontrollera på så sätt bildkvalitet och räckvidd.

    Är det ok så kan du koppla in en eventuell OSD och testa samma rutt igen.

    Nästa steg blir att koppla igång din multirotor liggandes bredvid på bänken och göra samma runda igen.

    Efter det är det dags att montera tillbaka fpv-utrustningen på din multirotor och promenera samma runda.

    Har du då inte hittat något fel så är det bara att flyga på...

    Jag vet inte om det beror på din DVR men det ser ut som lite överstörning på bilden...typ för stark signal från kameran till sändaren - det kanske är en orsak?
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  20. #40

    Reg.datum
    maj 2013
    Inlägg
    231
    Jobb
    Lärare, har flugit plan sen 1980. Bygger quads och
    Klubb
    En gång i tiden, Emmaboda 1980

    Standard

    UndCon! Jag ska testa det. Tack!
    Peter

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •