Hejsan,

I somras gjorde jag min första resa till RC Hotel på Korfu (reseblogg till den kan ni hitta här http://www.helisweden.se/showthread.php?t=12167 ). Men då det är mer flygrelaterat än helirelaterat tänkte jag ta denna resans blogg på detta forumet istället då det nog träffar bättre i målgruppen

I kort är RC Hotel ett hotell mitt på ön Korfu som är fokuserat på att vara familjärt och på den radiostyrda hobbyn. Det finns bilar, båtar, pansarvagnar, helikoptrar men framför allt en massa massa flygplan.

Konceptet är att man kan;
1. Slappa och ha det gott utan att flyga (många ickeflygare som älskar hotellet för att det är så trevligt och avslappnat)
2. Ta med egna flygsaker och betala en liten summa per dag för att få flyga på fältet, då ingår soppa, laddning, verktyg, servicebänk och ljugarbänk.
3. För en lite mer än alternativ två, låna vad som helst från hotellets hangar och flyga så mycket man orkar, naturligtvis får man även ta med eget om man vill med detta alternativ också.

Flygförsäkring är valfritt, deponera 100€ vid ankomst, om du är okraschad efter vistelsen får du 70€ åter.

Rekommenderar att ta helpension, det är värt det. Gemensamma frukostar och middagar är väldigt trevligt. Transfer till och från flygplatsen samt utflykter ingår i helpension. Bra pris på ölen också.

Innehållet i hangaren ändras konstant allteftersom folk kraschar plan och nya kommer till. Men i somras skulle jag testa allt de hade. Och det lyckades jag med efter 5 dagar




------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Största problemet med Korfu är att det är dåligt med direktresor från Sverige, under högsäsong går några få flyg från Arlanda, men det är allt. Nu då det är lågsäsong blir det en del omvägar för att få en vettig kostnad. Även resan är ju äventyr

Jag och kompisen Tommy, på forum går han under "Nedala", åker nu på Fredag natt mot paradiset för att få njuta av lite lekstuga och underhållning istället för att möla i oss en massa ägg och sill.

Så här börjar resebloggen från vårat äventyr.

Resan startar Fredag natt ca halv två då det går buss från Göteborg till Kastrup där flyget går. Tanken är lite fest på fredagen, sova på bussen och frukost i Kastrup. Från Kastrup flyger vi till München där vi byter till Athen och tillslut till Korfu där vi landar på eftermiddagen.

Blir några flygplatsöl på vägen tror jag...