Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 26 av 26

Ämne: RC Hotel på Korfu Påsk 2015

  1. #21

    Thomass avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    7 580
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap, RFK Gripen, Eslövs MFK, Ripa MFK, Höglandets MFK

    Standard

    I morron bitti åker jag till värmen, men jag reser lätt...

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20150409_184102.jpg 
Visningar:	160 
Storlek:	106,3 KB 
Id:	51707
    Retroholic!

  2. #22
    Flufs avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    1 580
    Jobb
    Datornörd på heltid
    Klubb
    Mölndals ModellFlyg

    Standard

    Härligt Thomas Hoppas du får det lika härligt som vi har det just nu.


    Utflykt igår lunch, till Paleo. Vacker klippa med urgammalt kloster på toppen med fantastiskt utsikt. Tydligen samtidigt hade det varit nåt knas med internetlinan på Tommys jobb så det var tvunget med lite techsupport i trivsam miljö.


    Härlig strand i basen av Paleo


    Underbar solnedgång över poolen innan middag



    I gårkväll innan middag passade vi på att köra lite Big Bang Theory på skärmen i baren innan middag. Lite öl och mycket skratt.



    Solen har kommit fram och det är solstol, shorts och bar överkropp till skillnad från fleece och regnställ som var vissa dagar.

    Inte så mycket nyheter på flygfronten av vad vi har flugit, men kan presentera några reparationer som är gjorda.

    En Sebart Shukoi elkärra som jag knäckte landningstället på, det var vekt och lagat sedan tidigare så försökte göra ett bättre jobb (var en helt OK landning, lite hård men inget oansvarligt hårt). Det var även första gången som jag använde mig av någon form av stryka-på-film. Ingen aning av vad det var för märke, men strlk på och körde en hårtork Blev rätt OK efter jag hade limmat träbitarna.



    Nosen på Blazen som jag knäckte är åter på plats, denna 4min epoxy lämnar en gul färg tyvärr men det funkar. Planet är testat och motorvinkeln kändes rätt.




    Spiros har stört sig ett tag på att spinnern på Ultimate ligger för nära huven och skaver lite till och från och gav oss i uppdrag (om vi ville vilket vi gjorde) att försöka lösa det. Behövdes bara ett par mm för att få till det. Slutade med att flyttade fram spinnern med en tunn bricka på motoraxeln (utan att påverka axelns grepp på propellern).



    Tommy har byggt en del spaktid med Raptor 50 och njuter av det. Går hur bra och stabilt som helst. Tränar idogt på precisionsövningar.



    Joe, den lokala heli-gurun kör maiden på sin senaste kreation baserad på en Raptor 50E



    Joe försökte sig på en av sina Autogyros med (han har en hel hög exprimentella av dem, det är hans passion)

    Men för lite vind gjorde att rotorn inte vevade upp tillräckligt för en bra start

    Jag och Nickos (Spiros son) körde en del formationsflygning med var sin Twister. Snygga flybys med ena inverterad över den andra över fältet, synkroniserade stallturns och mer. Detta både igår eftermiddag och i morse. Jättekul!

    Flygplan - 1,8m EPP-FPV, 50mm EDF Katana, 1m EPP MX2 3D, DIY vingar, FunJet, Super Stearman 90cm, F16 64mm EDF
    Heli - T-Rex 600N, Gaui X4+Agusta A109, T-Rex 450+Bell 206, KDS 450Q FPV
    Multirotor - HK FPV 250, 3D printad 250, DIY hexa ~500 storlek
    Radio - Taranis + DSM2 modul, FatShark 5.8GHz
    Heter Olof på riktigt men använder samma forumnamn som jag har på många andra forum.

  3. #23
    Flufs avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    1 580
    Jobb
    Datornörd på heltid
    Klubb
    Mölndals ModellFlyg

    Standard

    Joe körde lite med sina autogyros, han var inte helt nöjd tyvärr. I princip alla han har just nu är experimentella och han är inte bekväm med att lämna kontrollern till någon annan med dem tyvärr men verkligen kul att se hur de flyger och uppför sig. Autogyros är något mitt emot flygplan och helikoptrar, spakandet av dem är rätt annorlunda jämfört med något jag har flugit.



    En fyrtaktare



    En av dem fick äta hårt efter men misslyckat loop



    Tommy flög lite mer med sin Venture quad, börjar blir ordning på den men den är rätt slö tyvärr.



    Spiros jobbar vidare på sin Lightning, utmaningen är att få samma varvtal låg, halv och full på båda fyrtaktarna mekaniskt köra samma varvtal på samma kanal (man kan såklart korrigera med olika kurvor på olika kanaler men man skal komma så nära som möjligt först).



    Underbart ljud i dubbla 4takt motorer.



    En av gästerna fick lite "dumb-thumb" med sin 450 helikopter.


    Jag testade en T-Rex 500 med paddlar, den var helt OK men inställd på mer eller mindre trainer läge så lite trött.



    En sak som inte var trött var denna planka som mer eller mindre startade med ett propp-hang.



    Under siesta blev det en kopp med Jack Daniels (eller två) tillsammans med Manowar och Metallica



    I solen är det viktigt att fylla på med salt...



    Men... Det mest skrämmande som hände idag var denna Titan 50. Fullständigt preflight med koll på alla kanaler som det skall vara, och den tyvärr för ovanliga range check på sändaren. DVS, helt enligt handboken kontroll innan flygning och lite till. Precis innan start lade pitch-servot av, vi märkte det när den inte lyfte, stängde ner. Och sedan var det lite större respekt för att ALLT kan gå fel även efter koll.




    Helt orelaterat.. en lokal bar..
    Flygplan - 1,8m EPP-FPV, 50mm EDF Katana, 1m EPP MX2 3D, DIY vingar, FunJet, Super Stearman 90cm, F16 64mm EDF
    Heli - T-Rex 600N, Gaui X4+Agusta A109, T-Rex 450+Bell 206, KDS 450Q FPV
    Multirotor - HK FPV 250, 3D printad 250, DIY hexa ~500 storlek
    Radio - Taranis + DSM2 modul, FatShark 5.8GHz
    Heter Olof på riktigt men använder samma forumnamn som jag har på många andra forum.

  4. #24
    Flufs avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    1 580
    Jobb
    Datornörd på heltid
    Klubb
    Mölndals ModellFlyg

    Standard

    Det var svalt i poolen än så länge, men det var en modig simmare som förevigades.



    Tommy mekade en del mer med mjukvaran i hans Venture quad. Tycker den käns lite lustig i luften så det är en del till som skall justeras och fixas med inställningar.



    Den hänger bra i luften, men spakarna känns fel.



    hade lite mer utmaningar med Ultimaten tyvärr, nånting var knas och den läkte bränsle på fel ställen så det blev att lämna in den för kontroll. Ville inte spendera sista dagen på att meka med ett fel som inte var orsakat av mig. Men "Happy plane is happy".


    Vi avslutade med en hel del heli flygning på kvällen igår. Tommy med "sin" Raptor 50 och jag med dv olika saker.





    I morse blev det väldigt tidigt, 6:45 lokal tid flög vi från Korfu, denna gången med en Bombardier med Turboprop


    Ledsen för skitig ruta, men utsikten var fin från platsen.


    Propparna är rätt imponerande när man ser dem nära o.0


    Från Athen till München var den en vanlig tråk-kärra


    Från München till Köpenhamn fick vi en trevlig kärra igen


    Första synen av kära Sverige (även om det är Malmö), med tillhörande bro och slagg-ö



    I väntan på bussen hel till Sverige kör vi lite kvalitets Dansk öl på Hilton Kastrup, där vi sitter nu







    Nu är reseberättelsen över för denna gången då det bara är tråkig buss hem igen.

    Vänligen lämna kommentarer om vad ni tycker om den och/eller om det är frågor om resan eller RC Hotel.

    Tack för visat intresse!
    Med vänliga hälsningar från Olof och ovänliga hälsningar från Tommy (dålig humor bara).
    Flygplan - 1,8m EPP-FPV, 50mm EDF Katana, 1m EPP MX2 3D, DIY vingar, FunJet, Super Stearman 90cm, F16 64mm EDF
    Heli - T-Rex 600N, Gaui X4+Agusta A109, T-Rex 450+Bell 206, KDS 450Q FPV
    Multirotor - HK FPV 250, 3D printad 250, DIY hexa ~500 storlek
    Radio - Taranis + DSM2 modul, FatShark 5.8GHz
    Heter Olof på riktigt men använder samma forumnamn som jag har på många andra forum.

  5. #25

    Standard

    Det var en sjukt rolig resa. Kändes gött att få damma av spak hanteringen, och trots att jag e noob så kändes det som man fick lära sig lite.

    Jag som är extra försiktig med andras prylar vågade ändå ta ut svängarna lite senare på veckan. Man kan tydligen förvarna och be dem köpa in en modell om man som jag känner sig modigare med egen kärra, och då preppas den innan man är på plats. Givet är planet ens eget då om man vill ta med det hem sen.

    Nu är det dags att rensa bland strax över 3000 tagna bilder med kameran, sen är detta kapitlet över för denna gång.

    Sjukt taggad på nästa tripp ner!!

  6. #26

    Reg.datum
    jan 2015
    Inlägg
    128
    Jobb
    Geni (enligt visitkortet)

    Standard

    Mkt trevlig berättelse om vistelsen. Jag är säker på att det taggat många här att göra en liknande resa. Inte minst mig

    Tack för ditt detaljerade berättande!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •