Reklam

 
Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Hobbyking marine 60 esc

  1. #1

    Standard Hobbyking marine 60 esc

    hej har en relentless båt med en marine 60 a esc i den bryter när jag ger full gas halvgas går bra .Sitter orginal motor i .Likadant om jag kör på 3 eller 4 celler. kopplar jag ifrån batteriet och tillbaka igen så går den nån sec sen bryter den igen .någon som har nån ide om varför?

  2. #2

    Standard

    Kast esc min gjorde något liknande bytte esc
    Ps går att köra på 5s
    OBS kolla timinen

  3. #3
    Flufs avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    1 580
    Jobb
    Datornörd på heltid
    Klubb
    Mölndals ModellFlyg

    Standard

    Kolla belastningen och batterierna. Med för låg C-rating och/eller dåliga batterier så kan spänningen droppa under belastning så att ESC går ner på safe-läge.
    Flygplan - 1,8m EPP-FPV, 50mm EDF Katana, 1m EPP MX2 3D, DIY vingar, FunJet, Super Stearman 90cm, F16 64mm EDF
    Heli - T-Rex 600N, Gaui X4+Agusta A109, T-Rex 450+Bell 206, KDS 450Q FPV
    Multirotor - HK FPV 250, 3D printad 250, DIY hexa ~500 storlek
    Radio - Taranis + DSM2 modul, FatShark 5.8GHz
    Heter Olof på riktigt men använder samma forumnamn som jag har på många andra forum.

  4. #4

    Standard

    Eller en dålig (kall) lödning av kontakter på batterisidan eller motorsidan av reglaget. Jag skulle testa att löda om allihop till att börja med.

  5. #5

    Standard

    Har lödat om allt och c talet ska räcka till och batterierna är i bra kondis,så det är väl esc som är skrot. Varför kan man inte använda en flyg esc? visst backen blir man av med men om man använder en som är förstor så borde det ju inte bli några värmeproblem det funkar ju i täta små flygkroppar borde ju funk i båt med eller?

  6. #6

    Standard

    5s Data Dan då måste den bli ganska hysterisk eller .Har även lite problem med att den går snet i vattnet lutar under körning vill slå runt när man släper gasen .får för mej att den över planar på nåt vis hur ska propp vinkel vara ?vart ska viktpunkten ligga för att den ska gå bäst ?nån som har tips.

  7. #7

    Standard

    Ja det kan man lugnt säga kör oftast med 4s 2200 40c har ett 120 À esc vattenkylt skulle inte rekommendera att köra utan kylning att den lutar under körning det gör min med testa att flytta accen till andra sidan
    OBS efter någon minuts snabb körning så kör jag lite lungnare för att kyla tror att tror att jag kör Max 5 min och accarna är varma när jag tar ut dom kan ta en bild i kväll på proppener vinkel

  8. #8

    Standard

    Hade varit kanon på en bild av proppen. tack!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •