Elitklass på dessa byggen.......
Elitklass på dessa byggen.......
Retroholic!
Tjusigt bygge .
Fiffigt sätt hänga modeller i taket.
Vilken typ krokar, taljor, fäste på väggen använder du?
Martin
Farbror flitig!!!!
// Bokis
***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
(nu även med biskvier!)
Helt jävla otroligt arbete!!! Som pricken över i skulle det ju va en liten trälår med ett primuskök i sittbrunnen...
//Mange
Licensed by the Swedish Civil Contingencies Agency to accuire pure nitromethane!
Och som med tårar i ögonen minns Snurren, Vespus, Getingen, Looping m fl ricinoljekladdiga maskiner!
www.strangnasmodellflygare.se
Jag växte upp i en båt i doften av rödsprit, fotogen och fernissa. Och nykokta potäter med dill... Hade jag tiden skulle jag gärna slöjda till ett primuskök med tillhörande rödspritsflaska i skala 1:5 men jag får ha det innestående. Och då skulle fan i mig spritköket fungera!!!
//Mange
Licensed by the Swedish Civil Contingencies Agency to accuire pure nitromethane!
Och som med tårar i ögonen minns Snurren, Vespus, Getingen, Looping m fl ricinoljekladdiga maskiner!
www.strangnasmodellflygare.se
Efter mycket strul o elände så har jag lyckats fått till en genua i alla fall. Tyvärr så har det inte blivit så mycket bilder på sömnaden. Det är ju inte bara att klippa till o sy rakt av utan det ska ju även bara buk påseglen så man fick tänka till lite. Blev så hårt engagerad i segelmakeriet så jag glömde fota det hela.
Men i det stora hela så tror jag att jag har lyckats någotsånär. Segelduken inköptes från en firma i tyskland.
Den observante ser nog att duken går i lite gulton vilket gör att det ser lite mer tidsenligt ut än om det skulle varit kritvitt.
Det ser sådär ut utan storsegel,Hoppas Farbror inte ger upp!
// Bokis
***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
(nu även med biskvier!)
Vad fixar int Ivve? =) Brukar han ge upp?
Den lokale gurun här, Atte, så har doppat seglena i te för att få fram lite gammal look (på annars för vita segel), det var lite udda, men det blev bra. Fråga mig inte vilken smak eller tesort:
http://forum.motorportalen.net/viewt...127938#p127938
www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)
Hej Ivve, hur gör du för att få mässingsbeslagen så fina efter lödningen?
De ser ut som om de vore gjutna.
Strålande resultat.
// Mats W
Så otroligt vacker!
Göran
Tack för alla glada tillrop. Utan dom hade det aldrig gått !!
Eftersom det blev så otroligt vackert väder här i Roslagen i dag så vart det läge för provsegling vilket funkade över förväntan !
Vill bara tillägga att den observante tittaren som läser sluttexten i filmen kanske reagerar på att det står 2015 och det är ju helt riktigt eftersom båten faktiskt blev klar förra sommaren. Man vill ju inte föra någon bakom ljuset.