Hejsan alla Rc-flygare.

Jag heter Filip och har länge varit flygintresserad, pappa har alltid haft några rcplan och även riktiga men han har alltid sagt att vi måste åka till klubben för att få hjälp att lära oss dom radiostyrda, naturligtvis har det aldrig blivit av...

Nu när jag har flyttat sådär väldigt långt bort ifrån hemmet så passade jag på att köpa på mig en bunt flygplan, för nu ska jag lära mig

Mitt läroflygplan är en cessna 747 som jag tänkte börja utvecklas med,

men jag har en tiger moth 40 och även några andra plan, tiger är min ögonsten så den ska inte kraschas med.

i alla fall så har jag lite funderingar, jag är från norra sverige och har nyligen flyttat in i Båstad, jag undrar om det finns någon flygklubb här i närheten som man kan få hjälp på och även handla bränsle på?

Har även lite funderingar kring hur man ser om det är plan som går på metanol eller vanlig soppa, hörde det idag att det fanns båda. Har både 4t och 2t

Sedan så är det även ett plan jag behöver laga lite, är nämligen ett litet hål längst ut på ena vingen, har material för att laga men vet inte hur man gör.

Så lite hjälp skulle uppskattas, jag har massor med frågor men det är i alla fall några utav dem, någonstans ska man ju alltid börja....

Med vänliga hälsningar,
En väldigt spänd Filip inför första flygturen