Reklam

 
Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Hobbyking Europa eller UK

  1. #1

    Standard Hobbyking Europa eller UK

    Hej!

    Hur är era erfarenheter att handla av HK europalager eller från UK? Är det något av dem som fungerar bättre eller sämre? Läste i en tråd från 2013 och då verkade det inte fungera något vidare med beställningar från Holland men det kan ju ha blivit bättre.

    /Mats

  2. #2

    Standard

    Hej.

    Jeg har kun haft gode erfaringer med handel fra begge steder.

  3. #3

    Reg.datum
    okt 2014
    Inlägg
    268
    Jobb
    Fiber / IT tekniker
    Klubb
    Hemlös

    Standard

    Jag har beställt flera gånger från eu lagret och haft alla mina saker på mindre än 1 vecka

  4. #4

    Standard

    Det låter bra. Dom har nog skärpt sig lite eller fått ordning på rutinerna. Till Danmark borde det gå snabbt. Det är ju kortare väg än vad jag har till dom flesta svenska handlare.

    /Mats

  5. #5
    Flufs avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    1 580
    Jobb
    Datornörd på heltid
    Klubb
    Mölndals ModellFlyg

    Standard

    Tycker att UK är lite snabbare på att packa, men med frakt blir det oftast lite dyrare därifrån. När det väl är packat och skickat kommer paketen ungefär lika fort.
    Flygplan - 1,8m EPP-FPV, 50mm EDF Katana, 1m EPP MX2 3D, DIY vingar, FunJet, Super Stearman 90cm, F16 64mm EDF
    Heli - T-Rex 600N, Gaui X4+Agusta A109, T-Rex 450+Bell 206, KDS 450Q FPV
    Multirotor - HK FPV 250, 3D printad 250, DIY hexa ~500 storlek
    Radio - Taranis + DSM2 modul, FatShark 5.8GHz
    Heter Olof på riktigt men använder samma forumnamn som jag har på många andra forum.

  6. #6

    Standard

    Beställde från deras Europe (nederländerna) packetet skickades en fredag och var framme en tisdag på jobb i Danmark.
    KillerBEE 5" / COBRA 2204 1960KV / DYS 20A ONESHOT / 4S / CC3D / 600TVL / MOBIUS / IMMERSIONRC 600mw 5.8GHZ

  7. #7

    Reg.datum
    aug 2013
    Inlägg
    329
    Klubb
    Trelleborgs modellflygklubb

    Standard

    Är det lättare grejor så fungerar UPS från HK bättre, brukar ta 3 där fast risken är en extra avgift på en 30 %

  8. #8

    Standard

    Jag har nu bestält från UK då dom hade alla produkter jag behövde. Men jag tycker att frakten verkade lite dyr jämfört med vad jag brukat betala från UK, cirka 200:- Lite kablar, servokontakter och en kabelskotång för servokontakter var det i beställningen.

    /Mats

  9. #9

    Reg.datum
    nov 2007
    Inlägg
    532
    Klubb
    Motala Modellflygklubb

    Standard

    Hur lyckas ni beställa från UK? Jag kan/får inte, verkar bara vara UK kunder som får beställa enligt bilden nedan. Inget läggs i köpekorgen om jag provar att beställa.
    Kanske är det vissa artiklar som går att beställa även för icke UK kunder, men jag har inte sett nåra sådana...

    Jag brukar ta det mesta från EU-lagret, billig frakt ($14.71 upp till 50kg) och inget moms-strul. Och oftast snabb leverans, senast 6 dagar.
    /A
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	gbr02.jpg 
Visningar:	90 
Storlek:	35,1 KB 
Id:	53028  

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •