Reklam

 
Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Kamera till modellflyg!

  1. #1

    lennart wiklunds avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Inlägg
    274
    Jobb
    taxiförare,modellflygare
    Klubb
    Åre molanda flygförening

    Standard Kamera till modellflyg!

    Helt grön på detta område! Men söker nu en kamera att montera på mina kärror för att filma! Men vad ska man köpa?? Själv har jag ingen aning,men den ska vara enkel att handha,billig och någorlunda liten&klätt. Tacksam för tips är jag! Köper gärna typ på ebay då priserna verkar billigare även på dessa prylar utomlands.
    Flyger stampe 1/4med saito 120.Sig 1/4cub med saito91+flottörer.Arf Composit extra 300.2.30cm med 3W 50cc.Cristen Eagle1/3 med Zenoha62cc.Liten Cristen Eagle med os91
    samt.Alfas Sabre f86 Edf,går som ett skållat!
    Clamoto sport med saito 56. Above all extra 120,försedd med Roto 25cc bensin.kyosho edge 540,ligger i lådan ännu...saito 91 skall i denna

  2. #2

  3. #3

    pgrtss avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    2 017
    Jobb
    Hobbyforskare
    Klubb
    Ripa MFK SWE-68159

    Standard

    Go Pro är ju inte de billigaste men kanske de bästa kamerorna i avdelningen.
    Mobius känns som att det är samma som runcam i tidigare inlägg. Riktigt bra bilder till betydligt billigare pris än GoPro.
    Jag köpte min Mobius på JooVuu för att få både kamera, minneskort och vattentätt skydd från samma ställe.
    ___________________
    patrik@pgdata.se

  4. #4

    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    480
    Jobb
    Ingenjör
    Klubb
    RCFF -Ingen klubb- Bor i GBG

    Standard

    Jag kör en Mobius och är nöjd med den. Bra format för flyg. Köpt på Mobius-CAM.com i Holland, de är officiella EU säljare så man åker inte på en blåsning med en kopia. Köpte massa fästen och minneskort samtidigt, smidigt.

    länk till film:
    Senast redigerat av KristofferR den 2015-08-06 klockan 08:22. Anledning: Filmlänk
    Kör flygplan, med eldrift eller på hang.

  5. #5

    Thomass avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    7 580
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap, RFK Gripen, Eslövs MFK, Ripa MFK, Höglandets MFK

    Standard

    Jag är helnöjd med min SONY HDR AS 15 https://www.google.se/search?sourcei....0.eZ92cr4i5qc .
    Inte billigast, men väl i klass med GoPro. Och formatet är s.a.s. 'på rätt håll'.


    (Lite vibrationer p.g.a. bensinmotor...)
    Senast redigerat av administrator den 2015-08-10 klockan 18:49.
    Retroholic!

  6. #6

    Standard

    Min favorit är Sony HDR AS 30 (15). Har också en GoPro. På sjökärrorna använder jag en Dörr, http://www.cyberphoto.se/info.php?ar...niwaterproofHD. Låg vikt HD kvalitet och helt vattentät.
    Här en kort film där Dörr sitter på kärran och Sony HDR på hjälmen.
    Senast redigerat av administrator den 2015-08-10 klockan 18:50.

  7. #7

    kay.kruts avatar
    Reg.datum
    jan 2007
    Inlägg
    910
    Jobb
    Glad pensionär.Oförbätterlig optimist.
    Klubb
    SMFF.RCFF. Trelleborgs Modellflygklubb. Östersunds Modellflygklubb.

    Standard

    Sonys HD AS30 är skitbra. Jag gillar den speciellt för att den har två vidvinkelinställningar, 120/170 grader vilket gör att man kommer ifrån en del lustiga horisontkrökningar. Nackdelen är att den saknar display men eftersom den sitter monterad på flygplanet så har man ju inte direkt användning för denna. Full HD och en otroligt stabil bild gör, i min åsikt denna till en höjdare.
    Kay krut

  8. #8

    lennart wiklunds avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Inlägg
    274
    Jobb
    taxiförare,modellflygare
    Klubb
    Åre molanda flygförening

    Standard

    Tack alla för tips! Blir en Sony dörr!!
    Flyger stampe 1/4med saito 120.Sig 1/4cub med saito91+flottörer.Arf Composit extra 300.2.30cm med 3W 50cc.Cristen Eagle1/3 med Zenoha62cc.Liten Cristen Eagle med os91
    samt.Alfas Sabre f86 Edf,går som ett skållat!
    Clamoto sport med saito 56. Above all extra 120,försedd med Roto 25cc bensin.kyosho edge 540,ligger i lådan ännu...saito 91 skall i denna

  9. #9


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 918
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Sony Dörr ? Sony är ett märke, Dörr ett annat...
    Roger

  10. #10

    Standard

    Dörr, en bra vattentät kamera som i mitt tycke är bättre än Mobius. Amvänder den när Sony HDR är för tung eller svår att pllacera.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	waterproof1_ny.jpg 
Visningar:	67 
Storlek:	13,2 KB 
Id:	53836

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •