Reklam

 
Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Extreme Flight eller Pilot rc

  1. #1
    MagnusStrömqvists avatar
    Reg.datum
    dec 2006
    Inlägg
    401
    Jobb
    Teknisk säljare
    Klubb
    Höka Halmstad

    Standard Extreme Flight eller Pilot rc

    Någon som vet någon svensk eller utländsk shop (helst inom EU) som har bra sortiment och i lager av dessa kärror? Helst 30cc till 50cc sortimentet 73" till 89" spännvidd. Autopartner och Östersund har knappt något på lager alls.
    Eller är det bara dålig timing inför offseason?
    Byta/köpa? Hör av dig!
    Pistonpowered:
    112” 3W Mustang, DLA116cc rad
    90” Fokker D7 1/4, DLE55RA m autostart
    87” TC Flybaby, ASP 160 twin
    67” Bucker Jungmeister, Saito 125 4takt
    60” Fokker D7 m Saito 82B 4takt
    El drift: F3A sebart Wind Pro
    Sändare: Futaba 18MZ, 16IZ

  2. #2
    MagnusStrömqvists avatar
    Reg.datum
    dec 2006
    Inlägg
    401
    Jobb
    Teknisk säljare
    Klubb
    Höka Halmstad

    Standard

    lindinger får inte sälja till Sverige. Står det i undertexterna på Extreme flight kategorin där i alla fall.
    Byta/köpa? Hör av dig!
    Pistonpowered:
    112” 3W Mustang, DLA116cc rad
    90” Fokker D7 1/4, DLE55RA m autostart
    87” TC Flybaby, ASP 160 twin
    67” Bucker Jungmeister, Saito 125 4takt
    60” Fokker D7 m Saito 82B 4takt
    El drift: F3A sebart Wind Pro
    Sändare: Futaba 18MZ, 16IZ

  3. #3

    Standard

    Autopartner väntar hem en ny container med EF i slutet av augusti. Vad den innehåller vet jag inte. Ring och fråga.

  4. #4

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av MagnusStrömqvist Visa inlägg
    lindinger får inte sälja till Sverige. Står det i undertexterna på Extreme flight kategorin där i alla fall.
    Är inte det ett brott mot EU regler?

    /Mats

  5. #5

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av MagnusStrömqvist Visa inlägg
    lindinger får inte sälja till Sverige. Står det i undertexterna på Extreme flight kategorin där i alla fall.
    De har sålt till Sverige förut vet jag, för det var många på detta forum som rekommenderade mig att köpa därifrån, för det var så smidigit och de hade så mycket. Något har väl ändrat. Eller så har de tröttnat på att alla vill ha momsfritt fast de inte är firmor, inte vet jag. De få tyska firmor jag haft att göra med så brukar fråga efter firmans VAT-nummer, har ju inte jag som privatperson.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  6. #6


    Reg.datum
    maj 2008
    Inlägg
    585
    Jobb
    Livsmedelsarbetare
    Klubb
    Falkenbergs MFK

    Standard

    Jo, visst får dem skicka till Sverige?, står ju klart och tydligt på deras sida om frakter
    Men kanske är Extreme Flight specifikt bara, och om det kan ha göra med att A.P har agenturen i Sverige och därför vill eller får Lindinger eller E.F inte konkurrera med dem här på hemmaplan?.

  7. #7

    Reg.datum
    nov 2007
    Inlägg
    532
    Klubb
    Motala Modellflygklubb

    Standard

    PA har gjort likadant. Försökte köpa en PA Bandit från Braeckman i Tyskland för några år sedan. Men se det gick inte, man (PA) avstyrde och hänvisade till HeadRC i Danmark som har agenturen för norden. Men där fanns den ju inte i lager... så bara för att testa så beställde jag direkt från PA i Australien. Och se där, då gick det ju bra att gå förbi sin egen agent i norden...

    Sånt här borde väl vara regelvidrigt i EU. Fri konkurrens och fri handel... jo pyttsan.
    /A

  8. #8
    Moderator

    RCFF - Moderator
    bokiss avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    5 067
    Jobb
    Glänsande Pellejöns samt Guruns Hovfotograf
    Klubb
    LFC+VMF+ÖMFK +Ivves Fan Club

    Standard

    Innan man blir upprörd så är det som följer:
    Tillverkaren ger ex. Lindinger ett område de får sälja ( och det är fabriken som säger var) på postorder,bryter de mot detta så får de inga kärror alls från tilverkaren,man kan tycka att det bryter mot EU reglerna men valet för Lindinger är att inte få sälja dessa alls.
    Det gäller flera av deras produkter,ESM går under namnet MBL och får heller inte säljas utanför Lindingers region för då får de inte köpa fler därifrån...
    Har själv suttit med en tillverkare i Nurberg för några år sen,(känd kinafirma) som spaltade upp Europa på det konstigaste sätt jag kunde tänka mig men det var bara att gilla läget.

    Pilot RC hittade jag i tyskland när jag googlade så det är ju bara o maila de som har dessa där o kolla om de har kärran i lager.
    // Bokis

    ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu även med biskvier!)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •