Reklam

 
Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Tips på 3D skrivare

  1. #1

    Standard Tips på 3D skrivare

    halloj! Efter ett år av velande och övervägande har jag nu bestämt mig men med en tight budget. Jag tittar på printerns runt 2000-4000kr. Begagnat kan också vara av intresse. Förstår att jag inte får en komplett sett utan lite DIY och montering krävs. Finns det något ute på marknaden? Har tittat på hobbykings tinyboy men den har lite liten printyta. Har ni några förslag?

  2. #2
    bogieboys avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    1 057
    Jobb
    Svetsare, Verkstadstekniker
    Klubb
    Växjö backyard flyers ;-)

    Standard

    För det budgeten skulle jag satsa på ett reprappro kit. Huxley eller mendel är väl beprövade men dom har en ny deltaskrivare kommer inte ihåg vad den hette bara.

  3. #3

  4. #4

  5. #5

    Standard

    Själv lite intresserad på 3d skrivare. Antar att den reprap är som ett kit med men tycker slutresultatet blir bättre och mindre footprint på än en prusa i3.

  6. #6
    LANs avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    188
    Klubb
    Valdemarsviks Mfk

    Standard

    Prusa i3 är en utmärkt skrivare enligt min mening. Det finns många varianter dock, satsa i så fall på en med metallram och kvalitetshuvud (E3D ex.vis) och köp från någon som ger dokumenterat bra support (sök på forum etc) och som skickar med config-filer och förprogrammerad firmware. Mycket lärorikt att bygga själva, gäller nog avsett vilken modell man väljer.

    (Min Prusa i3 kommer från http://www.semiu.co.uk, mycket god support, bra kvalitet på delarna förutom rull-lagren, dessa har jag fått byta ut nästan allihop nu för att de börjat glappa).

  7. #7

    Standard

    .
    Senast redigerat av zalsson den 2016-01-06 klockan 12:07.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •