Ny tråd med rätt rubrik!

Ok, först och främst så är det 3 beställningar som gäller för att Aerotetris ska göra konstruktionsjobbet, provbygga och sälja en modell. Tiden kring detta beror just nu på tillgång till konstruktör. Hörde att det kan vara lite knapert några månader framåt. Ska se vad som gäller där och återkommer...

Lansen är ju riktigt trevlig och annorlunda. Min F100 Super Sabre på 150 cm längd flög otroligt bra. Lansen ser ju likadan ut men med aningen mer vingyta. Så den kommer nog att vara suverän.

För min del ör det viktigt att den inte är för liten. Tänker på flygegenskaper och hur väl den syns på håll. Vill kunna flyga långa sköna svängar runt fältet, inte kurva runt. Då finns det andra modeller att köpa. Lansen ska ju komma långt ifrån, lågt och fort.

Med en 90 mm edf och 6 celler på ca 5000 mha kommer den att ha bra prestanda. Men det gäller ju att ha vinge för det så att belastningen inte är för hög. Kan vara bra att de som inte har betong eller asfalt ska kunna handkasta.

Med 150-155 cm längd går den in i en vanlig kombibil. Baksätet funkar inte förstås men då måste den ner till 120 och det är för litet. Min J-35 från Aerotetris är 160 cm lång och helt perfekt. Bra drag med 90 mm edf. Å andra sidan är spännvidden inte stor så den jämförelsen haltar litet.

Det är också bra om fler än vi här vill köpa och då tror jag att under 150 cm längd blir för litet.

Hur många vill ha förresten? Skriv gärna efter detta inlägg...

Det kan bli så att jag tar hem alla modeller och sedan skickar till er. Kan bli smidigast så. Jag bygger direkt när den kommer och behöver ni lite starthjälp med den här nya tekniken tar vi det på telefon. Sedan får vi se vem som flyger först!

För mig är den optimala längden 155 cm men 150 acceptabel. Går helst inte under 150 cm.