Reklam

 
Resultat 1 till 20 av 38

Ämne: Blanda antenner?

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    Glöm förresten inte att ha på antennerna när du byter INNAN du slår på ström! Om tx/rx - antenn är avskruvad och du kör ström genom så kan du slänga grejerna sen, antennen är ungefär som ett motstånd till kraften du kör in i tx/x

    Du kanske visste detta men tänkte påminna då det är lätt att glömma småsaker som det när man pular, jag råkade glömma av mig och klippa genom både svart och röd kraftkabel samtidigt like a boss när jag bytte till dean-kontakter men accen klarade sig !

  2. #2

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Killenheladagen Visa inlägg
    Glöm förresten inte att ha på antennerna när du byter INNAN du slår på ström! Om tx/rx - antenn är avskruvad och du kör ström genom så kan du slänga grejerna sen, antennen är ungefär som ett motstånd till kraften du kör in i tx/x

    Du kanske visste detta men tänkte påminna då det är lätt att glömma småsaker som det när man pular, jag råkade glömma av mig och klippa genom både svart och röd kraftkabel samtidigt like a boss när jag bytte till dean-kontakter men accen klarade sig !
    Jag är helt ny på detta så alla tips är bra! Så du menar att när jag skruvade av antennen på mina fatshark goggles, med strömmen på häromdan och testade en annan antenn, så är det bara att kasta vad? Antenner eller rubbet?

Liknande ämnen

  1. blanda bränsle
    Av Andreash i forum Metanolmodeller
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2015-12-07, 22:03
  2. Blanda bränsle !!
    Av SCkrille i forum Diskussioner om vad som helst
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-06-23, 19:11
  3. Blanda bränsle
    Av Matjon i forum Förbränningsmotorer
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2009-07-01, 21:26
  4. Blanda Soppa
    Av lassebetong i forum Allmänt och Tips
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-06-19, 23:09
  5. Blanda olika märken.
    Av lassebetong i forum Elektronik
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-02-25, 14:08

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •