Hej,

Har byggt ett av flitetest.com plan, Mini Guinea, med de E-Maxx motorer och ESC/BEC de recommenderar. Allt fungerar men när jag testade motorerna dog all elektronik vid ca 65-70% gaspådrag. Trodde mottagaren överlastades och brunnit, men när jag "bootade" om startade det hela snällt och lydigt igen. Tills jag drog på igen.

Misstänkte att det trots allt var mottagaren (En Hubsan till en Sky Hawk FPV, modifierad att ta vanliga servo-kontakter). Så jag gjorde en batteriekabel med en lead till mottagaren och en till Y-leaden till ESC:erna (BL Heli 12 amp med BEC), för att undgå att lasta mottagaren med motorströmmen. Tyvärr dör det hela fortsatt, men frågan är om det är mottagaren som fortsatt har problem med lasten till ESC:erna eller om det är BEC:arna i ESC:erna som inte orkar och stänger av (finns en tillbakakoppling till mottagaren från båda ESC:erna).

Motorerna är rekommenderade E-Maxx MT1806 och batteriet 2C 7.4V (vilket det skall vara till detta plan och till Hubsan-mottagaren). Iom att mottagaren tvärdör, så vågar jag inte testflyga kontraptionen och jag har ingen annan sändare så jag kan byta mottagare.