Förlåt för sent svar.... har en sån där konstig familj som vill att jag umgås med dom och inte mina leksaker ... Jag har försökt förklara att det är blodigt allvar och inte leksaker men dom verkar helt oförstående
Fluf:
Nu är jag inte riktigt med... kan jag programmera nån funktion i mottagaren åxå?
Jag har en Dx6i sändare och en AR600 mottagare, kan jag programmera funktioner separat i den.?
I naza programmet så har jag inte kryssat i "failsafe" på batteriövervakningen. Så den borde inte bry sig om vilken spänning jag har.??
Jag får väl försöka kolla räckvidden eller om den är glapp då, har flugit på helt öppna fält och fått samma problem så jag tror inte på störningar.
Jorgen:
Jag har satt timer på 8 minuter på 4000 accen och då verkar det funka. Ska testa kortare flygtider men det som är konstigt är att det inte larmar??
Jag har ju en sån här kopplad hela tiden så jag ser ju spänning på samtliga celler och hela accen.
Jag är helt med på vad du menar med att spänningen faller om jag ger full gas. Men då borde ju jag få larm på den här..? Den vet ju inte om jag belastar eller ej.? Den känner bara av spänningen och varnar på inställt värde. Efter jag haft toklandningar så vissar den 11,1 V och det är ju 3,7 per cell.. alltså direkt efter landning..
Funderar på att spänna fast eller plåga nån att hålla i den när man kört en stund och stressa accen för att se vad som händer.. Flyga 5-7 minuter sen hålla fast och blåsa på full gas, då ser jag om spänningen totaldyker och jag inte får larm eller om nån motor verkar halka efter.