Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 27 av 27

Ämne: Hobby King har fått upp tempot

  1. #21
    Zazzus avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    276
    Jobb
    Tekniker
    Klubb
    RFK Skilling

    Standard

    Jag har beställt från International flera gånger det senaste veckorna. Jag har valt den billigaste frakten och paketen har packat och skickats på allt från 1dag till 6dagar. Sedan har det tagit en vecka att få paketet. Helt ok med tanke på priset.

    /Ulf

  2. #22

    Reg.datum
    mar 2013
    Inlägg
    34
    Klubb
    MFK Skvadern, Sundsvall

    Standard

    Samma här, blev mycket förvånad när paketet kom efter en vecka.

  3. #23

    Standard

    Glömde att skriva att mitt paket kom dem 19 nov och jag beställde den 13 nov. Sex dagar från Hong Kong tycker jag är ganska bra. Nu var det ett litet paket men ändå.

    /Mats

  4. #24
    mogges avatar
    Reg.datum
    nov 2011
    Inlägg
    377
    Jobb
    Statsanställd
    Klubb
    Växjö-rc

    Standard

    Ha! Missade nog detta. Vill ha knappen ryckte o det blev en C-47. Nu skulle jag nog beställa lite-Lipo(rimmar nästan) o det får ta den tid det vill. Köpte ett lass för över 3 år sedan,Nano-Tech, och har varit helnöjd. Nu börjar dom bli lite trötta så det är väl dags.Sedan hör det till saken att jag haft för avsikt att gå över till Gens-Ace men måste tyvärr säga,trots mina lovord till flygarkompisar att jag blivit djupt besviken. Av mina 5 ackar har ett 3S.2200 o ett 4S-2200 trots 99% laddning tappar all kraft efter ca 15 sek. Väntar jag någon minut o gasar på så ger dom max men då under ca 15 sek. Mycket märkligt på min ära. Någon som vet?Endast laddade ca 5ggr.Helt nya.

  5. #25

    Standard

    Oj då! Jag har också så smått funderat på att använda Gens Ace. Jag har ett 5 s än så länge och det har i och för sig fungerat bra.

    /Mats

  6. #26

    Standard

    Jag skaffade 8 st nya GensAce. Ett var dåligt de andra funkar bra. En GensAce var spegelvänd, men funkar bra. De Turnigy-ackar jag haft har alla svällt, men levererat helt OK. Nu är det Gravity, GensAce och ThunderPower som gäller. Zippy har funkat sämst, bara ett kvar. Läst mycket om ur dåliga Turnigy Nanotech är och därmed hållit mig borta från dem.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  7. #27


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Har ett par GensAce 3S2200 som nog är 4 år nu och fortfarande levererar. På ett av dom fungerar dock inte balanskontakten längre och jag vill inte sprätta upp det så jag laddar utan balansering. Köpte som komplettering ett par Turnigy 3S2200 (45C eller nåt sånt) som jag kört några månader utan problem. Har även kört Nano-Tech 3S2200 under typ 3 år och visst svällde dom lite så småningom men jag skall inte klaga - de levererade hyfsat även när jag till slut kasserade dom.
    Det är lite av en happening hur ackar fungerar verkar det som. Men mina Kokam 3S740 är inne på sin 10:e säsong och fungerar fortfarande bra. Den ena acken saknar helt balanseringskontakt - den andra har haft det under ca: 5 år. Såna kvalitetsackar vete f-n om det tillverkas numera...
    Roger
    PS: När vi talar om Hongkong-baserade firmor.... Banggood överraskade mig ordentligt igår när jag fick en försändelse efter endast (!) 13 dagar. Annars har det tagit upp till typ 6 w i sämsta fall.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •