Reklam

 
Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: DENVER ac 1300

  1. #1
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard DENVER ac 1300

    Hej!

    Jag köpte en 23g denver actionkamera idag billigt för den utmärka formen och låga vikten. Jag flyger elseglare och bygger sakta men säkert ett fpv-system.

    Nu har denna billiga kamera visat sig ha rätt goda egenskaper i motljus och 80° vidvinkel - den har eget lipo inbyggt och tar sdkort och filmar i 720p .

    Jag hittade en video-utgång och då antar jag attjag kan koppla den till lilla 5.8 200mw VTX jag tänkt köpa?
    Spelar det då någon roll om bilden bara är 720p då fpvsystemet jag tänkt ändå inte för över hd-bild? Visst är fpv 480p el mindre?

    Mao frågar jag om jag kan börja bygga fpvbryggan med denna kamera som grund och montera den fast på kärran som är tänkt för fpv (FMS BIXLERKOPIA)?

    Finns på teknikmagasinet denver ac-1300

  2. #2

    larsmns avatar
    Reg.datum
    jul 2015
    Inlägg
    392
    Jobb
    Pensionär
    Klubb
    Borglanda RC-klubb

    Standard

    Hej,

    lyckades du para kameran med en VTX någon gång? Om så, kunde du fortsatt spela in på kortet?

  3. #3
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    Hej, nej hittade aldrig en connector för den lilla gula utgången, skulle nog fungerat o, jag hittade den, men tror ej den kan spela in samtidigt då lineout-läget verkar vara för att mer spela upp material på TV istället för att spela in livefeeden tyvärr, men jag kom aldrig så långt, prova! Om det fungerar så är denna kameran riktigt bra med 22g och eget batteri och 720p för 300 samt formen är perfekt för RC, SYND att de slutat sälja den. Lycka till!

    Skickat från min SM-T211 via Tapatalk

  4. #4

    larsmns avatar
    Reg.datum
    jul 2015
    Inlägg
    392
    Jobb
    Pensionär
    Klubb
    Borglanda RC-klubb

    Standard

    Håller med, för 300 kr är den en värdig ersättare till Mobius a sina 700-900 kr. Synd dock med feeden.

    Jag doppade min i Kalmarsund förra veckan (film i privata videos), något kortade medan den torkade tyvärr. Den är svår att öppna, annars hade jag prövat att byta lipon (~200 mAh 1S). Fann en ny hos Teknikmagasinet i Trollhättan för 199 kr, skall hämta den imorgon på lokala Teknikmagasinet, inkl lite högt porto. CDON och ett par andra säljer den fortfarande, men då för över 400 kr.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •