Hej

Jag är helt ny här så ha lite överseende med mig

Jag söker en sändare som ska fungera till diverse robot-byggen samt quadcopter. Jag vill helst ha en sändare av bra kvalitet och minst 8 kanalr totalt. Det som är lite lurigt är att hitta sändare med lite fler reglage. Jag skulle vilja kunna styra 6 kanaler simultant och proportionellt. De flesta sändare tycks inte vara tänka att styra mer än 4 kanaler simultant.

Jag har hittat några sändare som verkar bra men skulle vara tacksam för tips.

Hitec Flash 8 - Två sliders på pekfingrarna(vet dock ej om de är tänka för simultan proportionell styrning), verkar vara bra radio till bra pris. Dock gillar jag inte antennen.

Spektrum DX9 - Någon typ av rattar på baksidan(vet dock ej om de är tänka för simultan proportionell styrning), Spektrum används av många robot-byggare. Dock är den lite dyr och billigare Spektrum-radio verkar sakna rattarna på baksidan.

Futaba T8J och T10J - Dessa sändare tycker jag verkar kanon. Ingen antenn, bra menyer och verkar vara bra kvalitet till bra pris. Perfekt förutom att de inte har några bra reglage för 6-kanalig simultan styrning.

Jag har tidigare haft en DEVO 10 som var bra, dock inte så ergonomiska reglage för de extra kanalerna, dock har den två potentiometer som man når med pekfingrarna. Jag skulle kunna köpa en sådan igen men jag hade tänkt satsa på nått annat märke, helst Futaba.

Någon som har några förslag?
Tackar på förhand!