Hej går det å måla med något så att canopyn ser rökfärgad ut har en som är helt genomskinlig men tycker det ser lite tråkigt ut å svart blir så svart . Andreas
Hej går det å måla med något så att canopyn ser rökfärgad ut har en som är helt genomskinlig men tycker det ser lite tråkigt ut å svart blir så svart . Andreas
Biltemas svarta toningsfärg till bakljus kan kanske fungera.
http://www.biltema.se/sv/Bilvard/Far...rg-2000028258/
Är det tillräckligt mycket mjukgörare i den sprayen? Men bra förslag. Prova! =)
www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)
Kan fungera med textilfärg. I mina yngre dagar, när jag tävlade med RC-bilar, så färgade vi ibland plastdetaljerna genom att koka dom i textilfärg. Nu kanske inte din kabinhuv mår bra av kokning men lite förhöjd temperatur i ett textilfärg-bad går säkert bra.
Roger
Låter som om jag får prova mej fram Tack för tipsen
Jag har tonat min 88" Edge Canopy med sprayburk typ bakljusfärg. Är jäkligt svårt att få det jämnt och då blir det att man lägger på lite till och tillslut är den ganska svart... Men jag tycker ändå att det ser bättre ut än helt utan toning.
Flyger:
EF 88" Extra 300 3W55xi
EF 88" Edge DLE 55
EF 104" Extra DLE 111
Telink EPP Yak
På 80-talet lackerade jag rätt mycket motorcyklar. På den tiden förekom inga vattenbaserade grejer utan allt var lösningsmedelsförtunnad akrylfärg. Då var det väldigt poppis att tona lackeringen, dvs mörka ned den i kanter mm. För att få en jämn toning utan att det såg ut som om man hade spottat snus på skiten, tog jag klarlack och mixade i lite svart färg. Det funkade perfekt!
Borde funka även på canopys...
//Mange
Licensed by the Swedish Civil Contingencies Agency to accuire pure nitromethane!
Och som med tårar i ögonen minns Snurren, Vespus, Getingen, Looping m fl ricinoljekladdiga maskiner!
www.strangnasmodellflygare.se