Reklam

 
Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Falcon Beginner ger full gas utan radio

  1. #1

    Standard Falcon Beginner ger full gas utan radio

    Har en Art-tech Falcon Beginner som plötsligt började ge fullt gaspådrag utan att lyfta, fast jag hade gasen nere. Jag ryckte direkt ur batteriet så att den stannade. Nu har jag plockat bort rotorbladen för att slippa bli av med fingrarna. Men nu ger den full gas så fort jag kopplar in batteriet både med radion påslagen eller avstängd. Eftersom den inte har några blad så provade jag att sätta i batteriet utan att ha sändaren påslagen, och den ger även då full gas direkt.
    Har provat och binda om sändare/mottagare men alla gyron verkar fungera, så det verkar inte vara problemet. Har även kollat att den inte står i Idle mode.
    Nån som har nån ide om vad som strular, har den hamnat i fel läge på nåt sett, eller är det nåt som kan ha gått sönder tex esc eller mottagare?

  2. #2

    Reg.datum
    mar 2013
    Inlägg
    34
    Klubb
    MFK Skvadern, Sundsvall

    Standard

    Ja detta låter mycket mystiskt. Jag har för mig att Beginnern har en borstad motor och då är min första teori att ESC har gått sönder.

    Har du provat att koppla ur mottagaren från ESC och endast ha ESC inkopplad till motorn och batteriet inkopplat? Kör motorn då också?

  3. #3

    Standard

    Jo, jag provade att plocka ur mottagaren och den kör på ändå. Det lutar väl åt att esc har gett sig. Men lite olustigt att den isf ger full gas.

  4. #4

    Reg.datum
    mar 2013
    Inlägg
    34
    Klubb
    MFK Skvadern, Sundsvall

    Standard

    Om transistorn i utgångsteget i ESC har gått sönder så kan det ha den effekten, den blir då helt öppen och konsekvensen är således full gas.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •