Reklam

 
Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: dålig cell

  1. #1

    Standard dålig cell

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMAG0200.jpg 
Visningar:	104 
Storlek:	56,1 KB 
Id:	57240Beställde ett komplett kit från Wish för att bygga min första quadcopter men lyckades inte programmera/koppla sändaren till mottagaren så det blev ingen flygning. Det konstiga är att batteriet har redan blivit lite tjockt och när man ska ladda så blinkar 3 led lampor på laddaren 4gånger vilket innebär enligt instruktionens papperet att en cell har för låg eller för hög spänning. Tror ni att jag ska köpa ett nytt batteri eller går det att fixa?
    cell 1: 2,21 v
    cell 2: 1,89 v
    cell 3: 2,52 v

  2. #2
    freddan_6s avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 663
    Jobb
    Konsult inom telekom
    Klubb
    Eslöv MFK

    Standard

    Ett Lipo som utan last har 2.5V/cell eller lägre=släng i holken. Ladda gärna ur i en hink vatten utomhus först.
    fredrik

  3. #3

    Standard

    ...jag har inte ens kunnat flyga drönaren.
    Senast redigerat av amibra den 2016-02-21 klockan 19:25.

  4. #4

    Standard

    Med så låg spänning i batteriet verkar det som om det varit inkopplat i din multirotor under längre tid?
    Eller om det var skadat redan vid leverans kan det förklara varför du inte kunde binda mottagaren och sändaren eftersom mottagaren fick för låg spänning.
    Lämna batteriet till återvinning och skaffa ett nytt....
    /Jonas

  5. #5

    Standard

    jag tror orsaken är det som du säger. batteriet har varit inkopplat hela tiden när jag försökte koppla sändaren till mottagaren och det var det som laddade ur batteriet.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •