Hej! .

Jag var igår ute och flög min 2;a acc med fpvvisiret på och på ca 60-80m höjd ca 350m bort (med nosen mot mig, motvind och ganska kraftig termik) och hade ca 50-60km/h i planflykt och bromsade och då roterar farkosten/bilden bakåt och åt höger (h bak motors effekt borta) och hamnar uppochned (i rattitude) slog till rate och försökte rolla rätt då jag var uppochned och på väg....ner.

Jag var över en stor blöt åker och kraschade över den och spottaren hade viktigare saker för sig än se var jag kraschade...(förklara för 2hästtjejer att jag inte är nån fara och inte flyger genom deras skogstigar (tills jag blir som charpu


Nu t problemet , bifogar bilder, h bak motor saknade också en motorfästeskruv upptäckte jag länge sen och skruvade i en annan men misstänker att quaden har kraschat där och jag saknade låsbricka, jag har mätt med tumstock tyvärr men får motoraxel till 3mm (emax 2300kv) , var köper jag en sådan låsbricka enklast i stan och vad heter den storleken?

Skor av och 30min senare med förfrusna tår hittar jag quad uppochned och h bak propp ligger bredvid (hel) skrovet och quaden har tagit noll skada, !de 4 gummiproppar som utgör stabiliserade kameraplattan fram förlorade jag 3 av med det är allt (inte ens en acc eller propp blev skadad!!!)
Har torkat av all lera och provflugit och nemas problems där så låsbricka på och jag är good to go!

Höger bak
Övriga 3 ser ut såhär


Jag har börjat få lite kläm på mitt fpvande med min racequad och igår var förhållandena nästan idylliska, 10°C och 1-2m/s och stort fält för mig att öva inbromsningar på och träna rate på då jag nu fått till inställningarna så om jag känner att det börjar bli läskigt i rate så trycker jag till rattitude och får omedelbart tillbaka kontroll och stabilisering.
Allt släppte när jag började köra simulator i ratemode i visiret (fpvrider bl a) och främst när jag ställde upp löjligt mkt expo (45-50% i roll/pitch 20% i yaw) och nu med lite erfarenhet så är jag mer än bekväm med den kontrollen och skall ställa upp respons i rate och attitude och tror det är naturlig bra utveckling.

Hade cam på när detta hände och hittade den så jag skall ladda upp den så vi kan vara överens om att det var.detta som hände, har audio på den också...

Jag misstänkte spektrumen först då vtx och tx är rätt nära varandra men 50m i test fungerar 360° och använder ar6200 satellit som har diversitet dessutom.

(Man bör inte låta antennerna från satelliten röra kolfibret eller hur? Viktigt?)

Snälla hjälp jag vill flyga mer idag!
Mvh Gustaf