Hej Roger!
Tänkte flika in en fråga om nåt du skrev; "dessa accar byts varje säsong" - byter du dina driftaccar varje säsong och är det ungefär livslängden man kan förvänta sig ur ett lipo?
För mig har nu ett år passerat i hobbyn och de2× 2s1300 - accar som är äldst och faktiskt följde med kärror från FMS har fortfarande fin balans och kommer upp i 4.22V/cell och jag upplever ingen direkt minskning i kraft även om jag förstår att de säkert har tappat några mA.
Jag kapar också tråden med en relevant fråga: LipoBuzzer - jag har en monterad på min racequad och stoppar i balanskontakten där så om jag flyger Los eller om jag vill veta spänningen så tittar jag på buzzerdisplayen - under belastning - disarmar jag och drar ur xt60:n så åker ju naturligtvis spänningen upp direkt så frågan är vad ställer jag mitt larm på?
Den står nu på 3.3V/cell och det är ju under belastning(är det safe nog?) - sen skall man ju hem och landa när buzzern skriker också.
Vad tycker ni jag skall ställa alarmet på? Kör en liten racequad på 3s1500-3s2000 45C-accar som ger 7-9min som jag flyger nu.