GLADA NYHETER!!

Alla tester gjorda, spektrumen klarade rangetestet utmärkt (och det är ju designat för 30m avstånd, jag tog 45m istället då jag sänder 2.4 på 200mw med denna gamla dx6i)
Klarade flygtestet med dummys och LOS-test med utrustningen, hade en vän som beskrev radiolänkens kvalitet medan jag flög och kunde flyga runt hela "mitt" fält utan dropouts, han rapporterade lite störningar när jag slår från och till motor men jag avskriver det på att jag kör samma 2s2000 25c-acc till flyg och FPV (balanskontakten ger vtx och kamera ström).

Glad av de nyheterna och en lyckad fpv flygning med quaden (med tokigtmbegränsad räckvidd på min 600mwVTX, skall montera den ÄNNU högre nu flög jag i ett rätt vältrafikerat wifi-routerområde det hade kanske nåt med saken att göra vet ej, quads stör mina 5.8vtxer så otroligt mycket.!)

Jsg bestämde kl20 att min fpvmaiden skulle ske, sagt och gjort, lyfte FPV och hade världens sämsta räckvidd, drog av visiret och tog ned den LOS, märkte att min RXantenn på skallen hade skruvats ur, satte tillbaka den och hade en heöt underbar fpvfygning med easytrainern!!
Den 200mw vtx hade väldogt mycket bättre länk än den hade på quaden kan jag meddela - den presterade felfritt över hela fältet och fick inte ett enda 'oh shit" ögonblick, jag tillät mig t o m att landa FPV.
TACK TILL ER SOM HJÄLP MIG MED DETTA

Genom detta forum har jag fått två flygvänner i samma stad och fått lära mig så otroligt mycket, så mycket att jag nu inte har tummen mitt i handen längre.
Att jag kunde rigga upp denna fpvlösning så cleant och enkelt
Och glädjen det ger mig vill jag bara tacka för, utan er alla hade jag inte kommit in lika långt i denna fantastiska hobbby utan fortfarandd köpT, RTF--helikoptrar på hobbex!

Skickat från min SM-T211 via Tapatalk