Hej på er.

Jag har precis blivit klar med mitt första quadcopter bygge. Men allt står inte rätt till.
Redan innan jag monterat propellrar reagerade jag över att högra spaken på kontrollen inte verkade ha någon inverkan på motorerna alls. Jag kör i Mode 2 och då ska ju högra spaken tilta quaden åt något av riktningarna.
Vänstra spaken varvade upp vänster respektive höger motorpar när jag flyttade den åt vänster eller höger, när den egentligen ska snurra quaden, inte tilta den. Gasen verkar dock funka som den ska.
Så, efter att ha monterat propellrar var jag sugen på en testflygning för att se om problemen bara var tillfälliga av någon anledning. Dock med tidigare upplevelser kvar i minnet och med stor försiktighet. Och mycket riktigt, det gick fel.
Jag börjar varva upp motorerna försiktigt, alla startar samtidigt och låter bra, men allteftersom jag varvar upp börjar bakdelen (om jag minns rätt, det kan ha varit framdelen) lyfta, och quaden vill tippa över. När jag släpper på gasen helt verkar motorerna gasa på rejält för en knapp sekund innan de stänger ner, dock inte mer än att inget händer. Quaden tippar tillbaka. Jag testar igen, och samma sak händer, men denna gången lyckas den tippa över och hamna uppochned. Motorerna stannar.
Ganska omedelbart efter tippningen börjar en motor varva upp på fullt ös medans quaden ligger kvar på taket, efter någon sekund stannar den. Jag kopplar ur batteriet, och där är jag nu.
Jag har ingen aning om vad som är fel. Att googla en hel förmiddag gav inget. Jag har gått igenom alla inställningar i Cleanflight och allt verkar vara som det ska, spakarna ger utslag på rätt kanaler i Cleanflight, Yaw, Roll, Pitch och Throttle.
Kanske är det någon inställning i kontrollen som är fel?
På SwA har jag satt "arm", och på SwC har jag de olika flyglägena (läge 1 - inget mode. Läge 2 -angle. Läge 3 - angle+baro).

Utrustningen:

Q450 V3 Frame
Flysky FS-i6 med FS-iA6B (inställd på PPM)
Acro Naze32 Rev6 (inställd på PPM)
SunnySky X2212-13 980kv II
HQProp 10x4.5
ZIPPY Flightmax 2650mAh 3S1P 40C
KINGKONG 5V 3A Switching UBEC
ESC Afro 30A OPTO (simonK)