Citat Ursprungligen postat av Zallisen Visa inlägg
Jag sätter inte dit förstärkningarna för FPVns skull. De är snarare för huvudändamålet med Crackwing. Vi flyger ju combat med dem.



Faktist testat flyga dem combat med FPV nån gång nu med i en större hall.
Och rodervinklarna kommer gå sönder ganska snart oavsett combat eller ej, de är kassa i originalutförandet så tunnt lager smältlim på översidan är bara för att slippa sätta tejpbitar senare.
Hej! Dessa vingar såg ut att flyga mycket bra faktiskt!! Du vet att jag var mot designen lite men efter combatvideon (var den filmad med gorpo 1080p/60fps el 720p superview?) Såg jag hur de stora vert. stabbarna verkade hålla vingen i luften vid flygande i den attityden (vingspetsar mot tak och golv, många vingar går i backen direkt då de saknar yaw men stabbarna såg ut att bära crackwingen rätt bra, intressant.)

Var finns scratchbuildplanerna för denna crackwing?

Ang din rekommendation gällande kontrollytornas storlek, du hade gjort mindre ytor för en snällare maskin? Förstår jag rätt att du gjorde detta mekaniskt för du inte har möjlighet att ställa radions endpoints (hur långt servon rör sig) eller ställa expo på höjd t ex?

Med crackwingen kan jag ju kasta på spektrumgrejerna, har ju extremt lätt lemonrx 6ch dsm2, och dx6i klarar elevons är jag rätt säker på.

Tack!


Mvh Gustaf