Reklam

 
Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Gillberga stenbrott och Geo Park, norra Öland .....

  1. #1

    larsmns avatar
    Reg.datum
    jul 2015
    Inlägg
    392
    Jobb
    Pensionär
    Klubb
    Borglanda RC-klubb

    Standard Gillberga stenbrott och Geo Park, norra Öland .....

    Fick ett besök och det blev några flygfilmer trots några sura tärnor som attackerade min Crackwing.

    Lugnt väder för flygning:



    Mera bush-flygning över stenbrottet:



    Strandbesök med överraskade avbrott :



    Buskflygning mellan alvar-enar:


  2. #2

    Standard

    Trevligt ställe du har där på Öland. Om någon undrar så är det ön Blå jungfrun som man ser långt ute i vattnet.


    Bor du på Öland eller är du där på semester? Själv bor jag i Kalmar...

    På dina filmer ser du varför jag väljer att flyga FPV med flygplan och inte vinge. Eftersom skevarna är dina enda roder så måste du ändra riktning med dessa. På ett mer traditionellt flyg kan man hålla kärran mer horisontell och då få en lugnare bild på kameran.

    //UndCon
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  3. #3

    larsmns avatar
    Reg.datum
    jul 2015
    Inlägg
    392
    Jobb
    Pensionär
    Klubb
    Borglanda RC-klubb

    Standard

    :-) Bor på ön, vilket är en nackdel då det sällan är så stilla som det var denna dag. Oftast blir det bra mycket skakigare.

    Kan hålla med dig att det bildmässigt är vissa problem med en vinge som bara har elevoner. Är lite svårare att hålla kurs med. Ett annat är att den är lite för lätt. När jag flyger upp mot vinden skumpar kärran till rätt mycket. Samtidigt, den ligger i bagagen hela tiden, så när tillfället yppar sig så har jag oftast allt med mig.

  4. #4

    Standard

    1-axi gimbal löser det problemet, två axlar hade varit riktigt bra, men det väger lite mer också.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •