Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 31 av 31

Ämne: Sidan svår att öppna

  1. #21
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Glawe Visa inlägg
    Kör det på mobilen. Men föredrar datorn. Gillar inte tablet alls. Och det är skitstörigt när sidan inte funkar!

    Sent from my SM-G925F using Tapatalk
    Ja det är ständigt nu men problem vid inloggning, jag gillade ej att skriva från tablet heller först men kör en 7.2" samsung tab som är perfekta storleken för att nå alla bokstäver snabbt, skriver nästan snabbare på denna än på ett normalt qwerty-bord, ibland ligger jag före ett par bokstäver då det går fort...mvh G

    Skickat från min SM-T211 via Tapatalk

  2. #22

    Reg.datum
    dec 2013
    Inlägg
    335
    Jobb
    CNC-operatör på Atlas Copco.
    Klubb
    Norbergs FK

    Standard

    Sista tiden har det funkat bra, helt utan problem för mig. Det enda jag ändrat på är att jag inte använder internet explorer längre utan bara kör chrome.
    Är det något i explorer som gör att vi blir blockade?

  3. #23

    Standard

    Hej

    Tror inte det beror på webläsaren.. har också dessa problem ibland och då fungerar det varken med explorer eller chrome, samt heller inte i safari med telefonen.

  4. #24

    Reg.datum
    dec 2013
    Inlägg
    335
    Jobb
    CNC-operatör på Atlas Copco.
    Klubb
    Norbergs FK

    Standard

    Nä, jag blev utestängd efter förra inlägget, kom in igen först sent på kvällen

  5. #25
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    Haft problem logga in hela morgonen från Tablet/tapatalk, märker att om jag startar om appen får jag ett nytt försök

    Skickat från min SM-T211 via Tapatalk

  6. #26


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Skönt att man aldrig upplever era problem...
    Roger

  7. #27

    uffe_46s avatar
    Reg.datum
    jul 2015
    Inlägg
    729
    Jobb
    Systemingenjör
    Klubb
    Sala Radioflygklubb Mosquitos

    Standard

    Hade samma problem idag, efter försökt ladda upp några bilder, säkert något fel i forumets firewall eller server, som blockar Ip adressen efter något som den tycker är ett intrångsförsök, för jag kunde komma in från samma dator men en annan IP

  8. #28

    Reg.datum
    apr 2009
    Inlägg
    1 651
    Klubb
    Karlstads MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av bem Visa inlägg
    Det problem jag har med rcflyg.se är att efter att ha svarat på nåt inlägg så är det i regel kört att sen komma in på rcflyg.se på ett par timmar. Har varit så väldigt länge.
    Om jag bara tittar är det aldrig några problem, bara om jag gjort ett inlägg eller svarat.
    /Bo
    Nu blir det spännade och se om rcflyg.se funkar utan problem - sen igår har jag 100 Mbit/s fiber (Telia öppen fiber med Telia som bredbandsleverantör). Hade Telia ADSL tidigare.

    So far so good, jag har postat flitigt här på forumet sen igår och peppar peppar inga problem som det var tidigare i samband men att jag postat/svarat på inlägg.

    I övrigt är det som att åka sportbil nu ute på internet, allt laddas i en rasande fart.
    Nu har jag snabbare internet hemma än på jobbet.

    Bredbandskollen visar nu hisnande 93 Mbit/s nedladdningshastighet och lika mycket i uppladdningshastighet.
    Med ADSl i mitt fall var det bara 15 Mbit/s nedtröms och 2 Mbit/s uppströms (hade tidigare Telia 30 Mbit ADSL).




    /Bo
    Senast redigerat av bem den 2016-12-17 klockan 12:34.

  9. #29

    larsmns avatar
    Reg.datum
    jul 2015
    Inlägg
    392
    Jobb
    Pensionär
    Klubb
    Borglanda RC-klubb

    Standard

    Problemet är någon form för DNS-fel, ibland (ev. beroende på nätleverantör) så får man fel DNS-info. Gissar att felet är att primära och sekundära DNS:en ibland inte är rätt synkade och får man sekundären så sk...r det sig.

  10. #30


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Jag har i princip aldrig haft några problem och kör f n på Bredbandsbolaget och ADSL.
    Men jag använder Googles DNS-servrar - alltså 8.8.8.8 resp 8.8.4.4
    Om nu det har nån betydelse.
    Roger

  11. #31

    Reg.datum
    dec 2013
    Inlägg
    335
    Jobb
    CNC-operatör på Atlas Copco.
    Klubb
    Norbergs FK

    Standard

    Jag har haft stora problem tidigare men numer funkar det fint, enda skillnaden är att jag bytt till chrome istället för explorer, men det jäklades med chrome i början också så skälet att det funkar bättre nu borde vara något annat.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •