Reklam

 
Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: skalabåt i Göteborg

  1. #1

    Standard skalabåt i Göteborg

    Finns det så att man få ihop ngr att köra skalabåt i Gbg eller omnejd, vi har vad jag vet en skalabåt klubb som jag var med i för ngr år sen men det var inte så mkt körning utan man träffades regelbundet och hade trevligt, skulle vilja vara mer inriktad på just körning av skalabåt.

    /JaS

  2. #2
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Vi har samma i Malmö, samma som kör, samma som när jag var ung(30 år sedan). Nu vart det träff i helgen och endast en hade en båt med sig, lite högre aktivitet hade jag önskat, Jag längtar tills jag får min dragare klar, då skall jollen gå varm med turer runt dammen!
    Kanske skall man ordna en båtträff och bjuda in alla möljiga. Jag jobbar i Danmark och där har vi klubben Vallenbäck och de är aktiva, jag brukar luncha där och snacka med kaptenerna.
    Senast redigerat av Kenneth E den 2016-08-30 klockan 21:51.
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  3. #3

    Standard

    Har ev tillgång till att hyra en mindre simhall för körning på vintern men då är det inte roligt att stå ensam, fartygshobbyn är ett bra komplement till flyghobbyn, lite lugnare tempo men ändå så intressant och givande.

  4. #4

    Reg.datum
    jun 2017
    Inlägg
    1
    Jobb
    Pensionerad Hkp förare i Marinen
    Klubb
    La Skala, SSBK, LMBK

    Standard

    Den klubben du menar är nog La Skala Modellbåtsklubb, vi har nu röjt och fixat med en damm som ligger ute på Aeroseums mark på gamla Säve flygplats.
    Där samlas vi och kör på förutbestämda tider. Vi har kört interna klubbkörningar tre gånger hittills och nu i helgen 10-11 juni var vi med och körde under Barnens Flygdag på Aeroseum. Vi har även ett antal prova-på båtar som man kan prova under olika tillfällen också. Nästa körtillfälle är 1 juli.
    Du kan se mer på hemsidan. www.laskala.se/

    //MOD



Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •