Reklam

 
Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Libre pilot

  1. #1

    Standard Libre pilot

    Hello

    Ställt in min 250 med basic inställningarna i Libre, tycker att den flyger ok men undrar om jag kan få det bättre, är det ngn som kan bra att ha inställningarna i libre och vill dela med sig?

    /JaS

  2. #2

    Reg.datum
    dec 2013
    Inlägg
    335
    Jobb
    CNC-operatör på Atlas Copco.
    Klubb
    Norbergs FK

    Standard

    Inställningarna är specifika för varje copter, om den nu inte är exakt likadan som den du tagit inställningarna från.
    Detta gäller pid-värden allltså om det nu var det du frågade efter.

  3. #3

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ted_B Visa inlägg
    Inställningarna är specifika för varje copter, om den nu inte är exakt likadan som den du tagit inställningarna från.
    Detta gäller pid-värden allltså om det nu var det du frågade efter.
    Jag har gjort grundinställningarna på "stabilization" samt radion förstårs, inte kopierat från de som finns i biblioteket men det finns så mkt andra inställningar som jag inte begriper vad dom gör (inte rört dessa)..skulle varit bra med frågetecken kring de olika inställningarna och vad de gör (Kanske finns ngnstans?)

    /JaS

  4. #4

    Reg.datum
    jun 2013
    Inlägg
    361
    Jobb
    Grafiker
    Klubb
    Hökaklubben - Halmstad

    Standard

    För FPV rekommenderar jag att du testar acro+ istället för rate mode, det känns nästan perfekt i default för FPV, iaf för trickflygning, lagom snabba rolls å sånt. för mer precision rekomenderar jag att du sänker acro+ ratingen från 40 till 35 eller 30.
    ________________________________________
    Mina maskiner

  5. #5

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Zallisen Visa inlägg
    För FPV rekommenderar jag att du testar acro+ istället för rate mode, det känns nästan perfekt i default för FPV, iaf för trickflygning, lagom snabba rolls å sånt. för mer precision rekomenderar jag att du sänker acro+ ratingen från 40 till 35 eller 30.
    När du säger acro menar du då läget jag lagt på en fligtmode (sorry för den dumma frågan, ny på detta)..?
    Jag har 2 lägen, ett som jag flyger på Atti hold och så finns ett till som jag testat som jag förmodar är acro då den blir ubermottaglig för spakrörelser, ger jag ex höger skev så fortsätter den att skeva även om jag släpper spaken, är detta då acromode jag flyger i?

    /JaS

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •