Reklam

 
Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Quanum DIY v2 goggels ihop med Hubsan radio, ingen bild, bara störningar.

  1. #1

    larsmns avatar
    Reg.datum
    jul 2015
    Inlägg
    392
    Jobb
    Pensionär
    Klubb
    Borglanda RC-klubb

    Standard Quanum DIY v2 goggels ihop med Hubsan radio, ingen bild, bara störningar.

    Har ett set Quanum DIY v2 goggels som jag kopplar in till en Hubsan SpyHawk radio. Andra har gjort så, men jag får bara en distorderad bild.

    Problemet verkar vara kontakterna, där Quanum inte har någon som helst info. Har rätt kabel, 4 kontakter i båda ändar. Har försökt att koppla via den videosplitter som följer med, men fick då bara svart skärm.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Error FPV Goggles-1-webb.jpg 
Visningar:	108 
Storlek:	45,6 KB 
Id:	59786

  2. #2
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av larsmn Visa inlägg
    Har ett set Quanum DIY v2 goggels som jag kopplar in till en Hubsan SpyHawk radio. Andra har gjort så, men jag får bara en distorderad bild. Problemet verkar vara kontakterna, där Quanum inte har någon som helst info. Har rätt kabel, 4 kontakter i båda ändar. Har försökt att koppla via den videosplitter som följer med, men fick då bara svart skärm. Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Error FPV Goggles-1-webb.jpg 
Visningar:	108 
Storlek:	45,6 KB 
Id:	59786
    Har du kollat aspektration? du kan välja 16:9 eller 4:3 i dessa goggles, prova där så ska du se att det blir rätt, hur vet du att du har rätt kabel om quanum inte har någon info=) när du hade svartskärm, hade du förmodligen bild, du vet att den gula ör den RCA med bilden? koppla inte ens i audiopluggarna, de inbyggda högtalarna i quanumvisiret kan orsaka störningar som du beskriver! lycka till! Jag ska retrofitta min snart två år gamla hubsanx4 med en sån dör liten gullig cmoscam med inbyggd 25mw vtx!

  3. #3

    larsmns avatar
    Reg.datum
    jul 2015
    Inlägg
    392
    Jobb
    Pensionär
    Klubb
    Borglanda RC-klubb

    Standard

    Tackar, Kabelinfon kom från andra som lyckats köra samma kombo, men tyvärr verkar ha försvunnit ut ur hobbyn. Men testar bildsnitt. Vad inte medveten att det fanns högtalare i googelsen, har dock inte kopplat något ljud, dvs. om det inte körs något via kabeln (4 ledare som sagt). Då är frågan, vilken av pluggarna är ljudet? den mot kabeln är ju jord, men resterade tre?

  4. #4
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    ljudet kommr ur den vita, koppla ur den! bilden i den gula, ström i den andra röda/svarta, ljud kommr ju oftast i två kanaler så då vet du vad den fjärde är också, koppla ur den också(Steroljud=) det händer nåt mysko i dessa visir när audiokablaget är kopplat, speciellt om det inte finns någon inkommand ljudsignaler, vet ej hur det påverkar varandra annat än att det blir tokigt med störningar med ljudkablaget i och det försvinner omedelbart när jag drar ur det. Du behöver ha ström och signal (gul) kopplad för att det skall fungera på bästa sätt, sedan kan du ju i ett senare skede köpa en fristående videomottagare och koppla visir och alltmöjligt till, fick hem en diversityvariant av en vrx i förrgår, kör en riktad crosshair och en ibcrazyantenn bluebeam, jag fick inte minsta flimmer någon gång och var en bra bit bort anser jag, den riktade "X-Air"-antennn var en riktig guldantenn parad med madmushroom-antennen, 200mw vtxen jag körde kändes långt mer än tillräckligt med den antennsetupen! !(hade en immersionv2 spiront på VTXen) mvh Gustaf

  5. #5
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    AHum, vet ej om du missat knapparna på visirets baksida? (3st, ställer kontrast, ljus, språk, färg och 16;9 samt 4:3-ratio) det var det jag menade att ändra aspektratio! De flesta kameror (läs nästan alla) sänder bilden i 4:3 och quanumvisiret(och vrx?) gör oftast ett mkt bra jobb att dra ut bilden till en njutbar bredbild om det är det vi vill se, detta är synonymt med de flesta visir-stil FPVlösningar och många uppskattar det. Goggles har på senare tid också fått denna 16:9 ratio (widescreen) men har i regel alltid varit 4:3 och många piloter föredrar 4:3 då man ser mera "uppåt" vilket blir framåt och detta kan vara av yttersta vikt om man ex tävlar på en snabb låg bana. Om jag börjar sända video med min walkera ilook+ (gopro m 200mw 5.8vtx typ, grym) och plockar upp den i mina goggles 4:3 så får jag en förminskad 16:9-bild vilket ger ett mycket dåligt resultat, dessa är alltså ej kompatibla bara pga ration, mitt visir därmot där ger ilooken den absolut bästa bild nån av mina kameror och sändare ger, kanske för att signalen ÄR 16:9 skickad och visiret är gjort för denna signal...spekulerar fritt här men det låter logiskt. lycka till mvh G

  6. #6

    larsmns avatar
    Reg.datum
    jul 2015
    Inlägg
    392
    Jobb
    Pensionär
    Klubb
    Borglanda RC-klubb

    Standard

    Fann att för att ändra screen-faktorn behövs signal in. När jag hade det gick det lätt att ändra, men hjälpte inte.

    Måste kika på ljudsignalen, om det är den som stör. Tyvärr är proparna gjutna, så jag måste kapa kabeln för att komma komma åt de enskilda ledningarna eller göra en kort skarvsladd.

  7. #7
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    Ok glöm ej att dessa RCAkablar är som antennkabel dvs täckt, en kabel i kabeln och dessa två får ej röra varandra i kabeln så att säga och måste ha kontakt vid förändring alltså när du löder som jag förstår det, nån får gärna rätta mig!

    Skickat från min ST26i via Tapatalk

  8. #8
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    Vad knepigt jag skrev, när du löder ser du till att löda signalkabeln OCH sköldkabeln mot nya kontakten

    Skickat från min ST26i via Tapatalk

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •