Reklam

 
Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: RC-flygning i Finland

  1. #1

    Standard RC-flygning i Finland

    Nu är ju detta forum svenskt, men vad gäller i Finland?
    Trafi har sammanställt det mesta här: http://www.trafi.fi/sv/luftfart/obemannad_luftfart
    Lite skillnad mot de svenska reglerna.

    Sen har jag förstått att det ligger i var och ens eget ansvar att ta reda på dessa uppgifter.
    Då är det tydligen inte så allvarligt att man går ut och informerar om detta till tex butiker som säljer grejerna.
    Vill de seriöst ändra det hela så borde de försöka nå ut till massorna via rätt kanaler.

    Googlar man på drönare finland eller nåt sånt så hittar man mycket, men det hela handlar om sunt förnuft och utveckling samt mer användning. Hur de svenska beslutsfattarna kommit på något helt annat, det förstår jag inte. Vad skiljer?

    Före 9 oktober i fjol så gällde sunt förnuft för det mesta enligt tidigare regler, sen kom det förbud samt begränsningar som nog irriterade väldigt många, men som till stor del justerats enligt överenskommelser och förändringar.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  2. #2

    Standard

    Sunt förnuft tror jag glömdes bort när Svenska Akademin gjorde sista upplagan av ordboken. Allt måste vara reglerat i detalj.

    /Mats

  3. #3
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    Legalize it nu menar jag modellflyg men man kan tro att det är nåt värre med alla förbud som vi upplever nu

    Skickat från min SM-G800F via Tapatalk

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •