Reklam

 
Resultat 1 till 13 av 13

Ämne: Bra skärm till dji Phantom 3 pro

  1. #1

    Standard Bra skärm till dji Phantom 3 pro

    Har just köpt mig en Phantom 3 pro.
    Jag trodde jag kunde använda min iPad 2 men den är inte konvertibel med dji go appen. Det funkar med min iPhone 6s men den blir en aning liten. Frågan är vad man ska skaffa för platta? Jag har tittat på Nvidia Shirld K1, iPad mini 2 eller ipad air. Hur funkar dessa är det någon skillnad? Passar en iPad air i kontrollen fäste? Vilken storlek på skärm föredrar ni generellt? Finns något annat man bör tänka på? Finns det andra prisvärda plattor som funkar lika bra? Det finns billiga acer plattor som är ruskigt billiga men jag antar att dessa inte fungerar lika bra? Det får ju inte lagga eller vara fördröjning i bilden. Det var många frågor på ett spett.😃

  2. #2

    Standard

    Kan inte alla plattorna du nämner, men av egen erfarenhet, ta en med lite ljusstyrka så du kan använda den utomhus. När jag hade en Phantom så var det olika hållare för phone/phablet och tablet.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  3. #3

    Standard

    DJI Crystal Sky verkar intressant
    "What I cannot create, I do not understand"
    -Richard Feynman

  4. #4

    Standard

    Kör med det billigaste iOS alternativet, iPad 2 mini. Funkar oklanderligt. Har ingen erfarenhet av dem som kör Android men det verkar var mer problem med det än iOS.
    "Allting beror på allting"

  5. #5

  6. #6


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Verkar fungera bäst med iOS - en kompis testade ett par Android-skärmar men tyvärr gick det inte lika bra av nån anledning.
    Roger

  7. #7

    Standard

    Endast WiFi som saknar GPS vilket innebär att "follow me" inte fungerar. Å andra sidan inget jag använder. Och om jag väldigt gärna skulle vilja köra det kan jag göra det med iPhonen.
    "Allting beror på allting"

  8. #8

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av hakank Visa inlägg
    Endast WiFi som saknar GPS vilket innebär att "follow me" inte fungerar. Å andra sidan inget jag använder. Och om jag väldigt gärna skulle vilja köra det kan jag göra det med iPhonen.
    Så du menar att det funkar med ipade mini 2 bara wi fi?
    Enligt listan över konvertibla plattor finns inte den med.

  9. #9

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    jag kör nvidia shield med min inspire och det har funkat fint.
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  10. #10

    Standard

    Från: http://www.dji.com/phantom-3-pro/info

    ios: iPhone 5s, iPhone 6, iPhone 6 Plus, iPhone 6s, iPhone 6s Plus, iPod touch 6, iPad Pro, iPad Air, iPad Air Wi-Fi + Cellular, iPad mini 2, iPad mini 2 Wi-Fi + Cellular, iPad Air 2, iPad Air 2 Wi-Fi + Cellular, iPad mini 3, iPad

    Och visst. Funkar som sagt bra.
    "Allting beror på allting"

  11. #11

    Standard

    Nu är en ipad mini 2 på väg hem till mig. Tack för hjälpen. Nu är jag på jakt efter en 30cm Lightning kabel.
    Senast redigerat av niklas0000 den 2016-11-22 klockan 20:50.

  12. #12

    Standard

    Om du hittar en 30cm kabel till rimligt pris är jag också intresserad. Lycka till med den nya paddan!
    "Allting beror på allting"

  13. #13

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •