Reklam

 
Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: FPV-kärra i balsa?

  1. #1

    Standard FPV-kärra i balsa?

    Är det någon som känner till en bra FPV-kärra i balsa? Känner till Shadow hos HK (men kitet verkar vara av tveksam kvalitet, det fattas lite delar och så) och gemini v2 (för dyr). Jag gillar egentligen Shadow annars, något i den stilen eller annars kanske ngt som liknar mini talon?

  2. #2

    Standard

    Intressant fråga. Alla tjorvar runt med EPO-flyg. Finns en del glasfiberflyg. Men trä skulle räcka till mycket. Gemini 2 verkar bra, men rätt stor. Dyr är den väl inte? Eller jo, jämfört med en EPO-kärra. Hur som, ska följa svaren i denna tråd. =) Shadow... mjo... HobbyKing... men det finns nån britt som byggt den och har en del förslag på förbättringar. Han har lagt ut några filmer på Tuben under byggets gång.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  3. #3
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Varför begränsa sig med speciella FPV-kärror, alla flyg blir FPV/UAV-kärror när utrustningen monteras. Har sett gamla trainer 40 eller Extra XXX i luften med FPV och faktiskt så är dessa kärror bättre designade för FPV än många andra, då de har gott om plats. Jag skulle satsa på en el-seglare i 3m klassen om jag skulle skaffa mig en ny FPV maskin idag.
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  4. #4

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kenneth E Visa inlägg
    Varför begränsa sig med speciella FPV-kärror, alla flyg blir FPV/UAV-kärror när utrustningen monteras. Har sett gamla trainer 40 eller Extra XXX i luften med FPV och faktiskt så är dessa kärror bättre designade för FPV än många andra, då de har gott om plats. Jag skulle satsa på en el-seglare i 3m klassen om jag skulle skaffa mig en ny FPV maskin idag.
    Det är ju en fråga om preferenser. Seglare har jag fått för mig inte är så himla roliga att flyga FPV. Blir lätt lite tråkigt i längden att hänga där uppe. Så om man vill göra lite distans är det bättre med något som är lite snabbare men din sagt, det är en fråga om preferenser. Få se hur jag gillar seglaren jag bygger just nu, en elektro-UHU från 80-talet, se nedan.

  5. #5
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Vissa vill ha bra grejor. Det jag tänker på är en modern seglare, som glider fort utan att tappa nämnvärt med höjd. Kostar en slant naturligtvis, annars finns det gamla modeller som går att köpa billigt från typ 80 talet med glidtal som motsvarar typ 45 grader neråt.
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  6. #6

    Standard

    Vad är målet med FPV-flygandet med denna träkärra då? Är det titta rakt fram och glida runt på hög höjd? Är det lågsniffande? Är det headtracking eller annan gimbalstyrning? Är det övervakning rakt ner? Ska det spelas in och ut på tuben? Upplevelse? Osv... finns många sätt att använda FPV.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  7. #7

    Standard

    Jag gillar de flesta av de grejer du nämnde får jag håller mig av säkerhetsskäl alltid under 120 m. Jag har i nuläget en bix3 för avslappnad flygning samt en mini talon som också flyga ganska lugnt, båda utrustade med ET vector och EzUHF. Sedan har jag en skipper och en skipper XL för sportigare flygning på nära håll. Har de senaste dagarna börjat bestämma mig för att köpa en RQ-7 Shadow, den verkar vara den mest lämpliga av de plan som finns på marknaden även om kitet tydligen haft sina brister. Den kommer till att börja med ha en vanlig FPV-kamera bara men så småningom får den kanske ngn form av gimbal under magen.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •