Jag har fått ihop första quaden med Foxxer TM25 nu och provat den. Första intrycket var ganska positivt. Den gav bra bild trots att man får lite störningar från motorerna men inte alls så mycket som i filmen jag länkade till tidigare i tråden. Jag flög mest i skogen utanför huset där jag brukar flyga och bilden flimrar till när man passerar bakom träd och liknande, dock inte värre än att man kan flyga och de ställen där det flimrar är ställen där det mer eller mindre alltid flimrar, även med IRC 600mW och det är på så pass nära håll så man kan inte skylla på effekten utan det är snarare 5.8Ghz som inte är bättre än så.
Jag gjorde även några flygningar högre och längre bort över skogen, då var bilden bra hela tiden med undantag från att det blev lite "vit snö" när man fick träd emellan. Det gick i alla fall att flyga längre bort än jag vill av andra orsaker
Dock började det krångla lite i slutet av första accen. Det var när jag raceade mellan träden och råkade toucha ett träd så det studsade till. Då blev videon kolsvart i nästan 1 sek och jag fick tillbaka bliden efter att jag kraschat. Det verkade som att VTX:en eller kameran startade om så jag tänkte om det var glapp någonstans och dunkade quaden i ett träd utan att se någon påverkan på videon. Provade då att flyga och medvetet dunsa quaden lite i marken, då blev det svart igen. Tänkte då om det var spänningsfall/spikar och gjorde några rejäla punchouts, men videon var bra. Bytte då acc och dunsade lite i marken vid starten vilket resulterade i svart-bild i nästan 1 sekund, flög sedan vidare och nu blev det svart lättare än innan. Gjorde en snabb roll och videon blev svart, dunsade väldigt lite i marken och det blev svart. Mätte batterispänningen för att försäkra att batteriet var laddat och det var det.
Vad detta berodde på vet jag inte, en teori är ju att VTX:en blev varmare ju längre tid det gick och då tålde spänningsfall/spikar sämre, det var dock -5 grader ute. Men jag vet inte och ska undersöka ifall jag gjort något fel när jag byggde, fått någon kabel i kläm eller så.