Reklam

 
Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Klistra in text i byggdagboken

  1. #1

    Lelles avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    1 473
    Jobb
    Fritidsidkare
    Klubb
    Södertälje MFK

    Standard Klistra in text i byggdagboken

    Hej
    Tänkte att börja skriva på mitt byggprojekt igen efter ett långt uppehåll, men får problem med att klistra in text från Word.

    Jag brukar skriva texten som ska läggas in i Word, och sedan klistra in den. Nu blir det problem när jag gör det. Dom första raderna blir ok, men se´n blir det problem. Den efterföljande texten blir i blå färg och i storlek 5 med väldigt stora mellanrum.

    Vad är problemet? Någon som vet.

    /Lelle
    /Lelle

  2. #2

    Standard

    Koderna för stilarna stämmer inte mellan de två programmen om det blir så. Det kan vara en enstaka stil som inte stämmer. Du kan tex klistra in i notepad som ett mellansteg för att rensa bort stilarna.

  3. #3

    Lelles avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    1 473
    Jobb
    Fritidsidkare
    Klubb
    Södertälje MFK

    Standard

    Ok.
    Tack för svar Jorgen.. Det har funkat tidigare med Word, men det kanske har med uppgraderingar att göra. Antagligen bara att gilla läget.

    /L
    /Lelle

  4. #4

    Standard

    "Klistra in som oformaterad text" är enklast.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  5. #5

    Lelles avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    1 473
    Jobb
    Fritidsidkare
    Klubb
    Södertälje MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ålänning Visa inlägg
    "Klistra in som oformaterad text" är enklast.
    Hej.
    Är inte riktigt med där. Vad menar du med oformaterad text. Jag hade ju bara skrivit ett manus i Word som det blev både annat format och färg på när jag klistrade in den i byggdagboken.

    Detta fungerade felfritt tidigare.
    /Lelle

  6. #6


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Högerklick, sen väljer du "Klistra in som oformaterad text".
    Roger

  7. #7

    Lelles avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    1 473
    Jobb
    Fritidsidkare
    Klubb
    Södertälje MFK

    Standard

    Ok, tack Roger
    Är inte så bra på datorer med alla dess krumelurer och genvägar, så jag ska prova med högerklick. Har provat att skriva i wordPad och där verkar det att fungera.

    /Lelle
    /Lelle

  8. #8

    Lelles avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    1 473
    Jobb
    Fritidsidkare
    Klubb
    Södertälje MFK

    Standard

    Problemet löste sig med att använda Chrome istället för Explorer. Tack för tips Roger och Mikael.
    /Lelle

  9. #9

    Standard

    Sorry att jag var otydlig... Word tex använder inte ren text. Texten har en viss storlek, teckensnitt, samt andra formateringar. Om forumet eller programmet man kopierar in texten i stöder formatering så kan dessa formateringar hamna med när man kopierar och klistrar in, vare sig det blir bra eller inte. Jag brukar använda Notepad/Anteckningar direkt (som använder ren text) när jag vill spara texten istället för att använda ett ordbehandlingsprogram eftersom det är mest omständigt. Att skriva långa haranger direkt i ett inlägg är en risk.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  10. #10

    Lelles avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    1 473
    Jobb
    Fritidsidkare
    Klubb
    Södertälje MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ålänning Visa inlägg
    Sorry att jag var otydlig... Word tex använder inte ren text. Texten har en viss storlek, teckensnitt, samt andra formateringar. Om forumet eller programmet man kopierar in texten i stöder formatering så kan dessa formateringar hamna med när man kopierar och klistrar in, vare sig det blir bra eller inte. Jag brukar använda Notepad/Anteckningar direkt (som använder ren text) när jag vill spara texten istället för att använda ett ordbehandlingsprogram eftersom det är mest omständigt. Att skriva långa haranger direkt i ett inlägg är en risk.
    No problem Mikael, allt löste sig.
    /Lelle

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •