Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 25 av 25

Ämne: Hur ofta kraschar du och hur illa?

  1. #21
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Norritt Visa inlägg
    Intressant tanke. Det fin olika krascher och som du påpekar så kan man ibland vara tvungen att ta en illa krasch PGA något man inte kan förutse, t.ex. att motorerna dör i mitten av en powerloop eller som i ditt fall videon dör. Bra prioriterat och agerat.

    Saker händer alltid och att inte nämna det gör bara att det händer oftare...
    Tack! Vad skönt att nån tog mitt inlägg som det var tänkt att tas - det gör mig glad.

    Vidare till Ts ;
    En designgrej som skulle kunna ändra vad som kan gå sönder (och händer rätt ofta) på fältet är om man har en kopter med fc och pdb sandwichad med standoffs och speciellt när dessa skruvar går av och man måste hitta på nya kreativa sätt att montera sin ev hela FC. Det kan bli riktigt jobbigt om man ej har 3dskrivare.

    Ibland föredrar jag att en ex motor går sönder eller en kamera framför att FC eller nån del av setupen går sönder pga så mycket extra tid det tar att meka om i innanmätet ; en esc eller motor är rätt enkelt att byta och har man laptop med så kan man nästan göra det på fältet om man måste. .

    Skickat från min SM-G800F via Tapatalk

  2. #22

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    32
    Jobb
    Testingenjör
    Klubb
    Ingen

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Killenheladagen Visa inlägg
    Tack! Vad skönt att nån tog mitt inlägg som det var tänkt att tas - det gör mig glad.

    Vidare till Ts ;
    En designgrej som skulle kunna ändra vad som kan gå sönder (och händer rätt ofta) på fältet är om man har en kopter med fc och pdb sandwichad med standoffs och speciellt när dessa skruvar går av och man måste hitta på nya kreativa sätt att montera sin ev hela FC. Det kan bli riktigt jobbigt om man ej har 3dskrivare.

    Ibland föredrar jag att en ex motor går sönder eller en kamera framför att FC eller nån del av setupen går sönder pga så mycket extra tid det tar att meka om i innanmätet ; en esc eller motor är rätt enkelt att byta och har man laptop med så kan man nästan göra det på fältet om man måste. .

    Skickat från min SM-G800F via Tapatalk
    Det är så sant. Jag skall tänka på det i min nästa design. Om man inte använder vanliga nylon eller metall distanser vad används vanligen då?

  3. #23
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Norritt Visa inlägg
    Det är så sant. Jag skall tänka på det i min nästa design. Om man inte använder vanliga nylon eller metall distanser vad används vanligen då?
    Ja softmounting är ju populärt för att få bort onödiga vibrationer eller som ett sätt att ha kvar fc på plats när alla plastskruvar är sprängda då vanligen dubbelhäftande tejp säkrat med någonting.
    Design från början kan man ju använda de mesta material typ 3dskrivatfilament
    Önsketänkande skall det gärna vara lätt, starkt - ej leda ström och kunna modifieras hyfsat enkelt och ev filtrera bort lite lågfrekventa vibrationer så man slipper mjukvarufiltrera dessa (post-betaflight3 säger jag bara. ..dessa filter är fantastiska)
    På en kopter som skall acroflyga är det fördelaktigt med CG i höjdled att vara så nära propparna som möjligt. .alltså proppar och viktcentrum i mitten. ..

    Lycka till! Spännande

    Skickat från min SM-G800F via Tapatalk

  4. #24

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    32
    Jobb
    Testingenjör
    Klubb
    Ingen

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Killenheladagen Visa inlägg
    Ja softmounting är ju populärt för att få bort onödiga vibrationer eller som ett sätt att ha kvar fc på plats när alla plastskruvar är sprängda då vanligen dubbelhäftande tejp säkrat med någonting.
    Design från början kan man ju använda de mesta material typ 3dskrivatfilament
    Önsketänkande skall det gärna vara lätt, starkt - ej leda ström och kunna modifieras hyfsat enkelt och ev filtrera bort lite lågfrekventa vibrationer så man slipper mjukvarufiltrera dessa (post-betaflight3 säger jag bara. ..dessa filter är fantastiska)
    På en kopter som skall acroflyga är det fördelaktigt med CG i höjdled att vara så nära propparna som möjligt. .alltså proppar och viktcentrum i mitten. ..

    Lycka till! Spännande

    Skickat från min SM-G800F via Tapatalk
    Jag förstår. Epp är ju precis det så det blir prima. Tack för tankarna.

  5. #25
    Killenheladagens avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    1 394
    Jobb
    INtT.Licensierad Personlig Tränare
    Klubb
    söker efter klubb el sällskap

    Standard

    Bumpar denna tråd!

    Jag har senaste månaden kraschat 2 quads till oigenkännlighet närapå

    När jag ser andra krascha så ryker propparna men de är nästan alltid hela efter mina krascher, vet ej om Murphy gillar mig eller om jag slarvar hemma;

    Hur ofta kollar ni rambultar och gamla lödningar? Brukar ni göra det ofta?
    Har fått 100:1 tid på bänken lagades prylar än faktiskt flyga dom senaste tiden.

    Jag har flugit X-tornmodeller senaste tiden och de verkar allmänt lättare att explodera



    Skickat från min SM-G800F via Tapatalk

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •