Reklam

 
Resultat 1 till 15 av 15

Ämne: RC-krigsfartyg?

  1. #1

    Standard RC-krigsfartyg?

    Finns det någon i Sverige som säljer radiostyrda modeller av krigsfartyg och liknande i ca 1,5 meters-klassen? Jag är bara ute efter skala-modeller och inte efter såna som skjuter på varann Eller om det går att skjuta med den är det ju ingen nackdel ^^

  2. #2
    Matsas avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Inlägg
    617
    Jobb
    UH-Tekniker på Holmen Paper
    Klubb
    Spinn, Söderköping
    I hangaren:
    TopFlite Giant Zero Saito R3-60cc * TopFlite Giant P51 Mustang DLE-55cc
    * TopRC F4U Corsair Moki-S 180 "pågående bygge" *

  3. #3

    Standard

    Tänk att jag missat den! Riktigt fin men kanske lite i överkant prismässigt, jag hade gärna sett en byggsats för lite billigare pris
    Finns det fler?

  4. #4


    Reg.datum
    maj 2008
    Inlägg
    584
    Blogginlägg
    1
    Jobb
    Livsmedelsarbetare
    Klubb
    Falkenbergs MFK

    Standard

    Olle på Hobbyborgen tar hem Graupners båtar också. Där finns ett par fina, men kostar också
    www.hobbyborgen.se

  5. #5

    Standard

    Jag samlade förut lite länkar till platser som säljer byggsatser, kanske nån där är det du söker eller kan moddas:
    http://forum.motorportalen.net/viewt...p?f=58&t=12376
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  6. #6

    Reg.datum
    apr 2009
    Inlägg
    1 651
    Klubb
    Karlstads MFK

    Standard

    Hej,
    Om du kan tänka dig bygga efter ritning kan ju en T42 motortorpedbåt som svenska flottan hade en gång i tiden kanske vara nåt?
    Jag har ritning (på SEMO's T42 byggsats) som jag nog kan skala upp till skrovlängd 1,5 meter om du är intresserad.

    /Bo
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	T42.jpg 
Visningar:	296 
Storlek:	42,7 KB 
Id:	62047  

  7. #7

    Standard

    Tack för alla länkar och tips. Blev nu nästan lite osäker på vad jag vill ha :/ Först tänkte jag att jag skulle ha ett stort krigsfartyg, men det finns så många olika typer av båtar så jag blev lite obestämd. En käck bogserbåt skulle ju också vara trevligt vid bryggan

    bem: Tack för erbjudandet Dock har jag nästan slopat tanken på att bygga helt från början pga att jag har lite för många projekt redan. Så jag är nästan mer inne på en färdig båt nu, alternativt en med lite lagom mycket jobb på

  8. #8

    Standard

    Jag hittade denna men det var väldigt knapphändig information: http://3fhobbyservice.jetshop.se/bat...553-c-258.aspx

    Har även sökt på nätet men inte riktigt hittat någon info om vad som ingår och hur mycket jobb som återstår på den :/
    Det är lämplig storlek och pris(om det ingår en del prylar).

  9. #9
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Fräck, men för liten för att köra i öppen damm, den är helt enkelt för liten då vattnet slår över däck vid minsta våg. Jag har haft en Bismark i samma storlek. Det knappt att skala 1:150 är stor nog.
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  10. #10

    Standard

    Hmmm...så man ska ha större än 1,2 meter alltså? Det beror väll på vädret också, eller vadå öppen damm?

  11. #11
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Som jag skrev, vid minsta våg går den över däck då skalan är så liten vilket innebär att vatten frigången är bara typ 1 cm. Det räcker med att en annan båt kör om dig så riskerar du blir sänkt om inte båten är tät. Öppen damm, kanske skall beskrivas med större damm med vågor istället.

    Som sagt min erfarenhet, nu bygger jag istället en stor bogserare, men har alltid velat ha en stor s.k. Battleship.
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  12. #12

    Standard

    Hmmm...det tål att tänkas på. Då jag tänkt köra på en havsfjärd så har jag räknat med att båten ska vara/göras tät för blöt kommer den ju att bli. Men det är sant att ett battleship är ju ganska känslig för vågor då det är långt och smalt.

    Jag är ganska obestämd på vad jag vill ha just nu, nån typ av båt men svänger mellan alla möjliga varianter. Det får ju inte vara lätt att sänka den för jag vill inte krångla utan bara mysa på bryggan

  13. #13


    Reg.datum
    aug 2014
    Inlägg
    4
    Klubb
    www.lugnetrc.se

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av SniffSwe Visa inlägg
    Jag hittade denna men det var väldigt knapphändig information: http://3fhobbyservice.jetshop.se/bat...553-c-258.aspx

    Har även sökt på nätet men inte riktigt hittat någon info om vad som ingår och hur mycket jobb som återstår på den :/
    Det är lämplig storlek och pris(om det ingår en del prylar).
    t
    Det är en klassisk byggsats. Troligtvis avser priset endast byggsatsen utan beslagsats. Den brukar säljas separat. Byggsatsen måste även kompletteras med RC-prylar, motorer, färg och lim.
    Har en komplett byggsats med beslagsats. (Lägg ett bud)
    Några bilder på byggsatsen:
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	1489844727672-440096574.jpg 
Visningar:	162 
Storlek:	146,6 KB 
Id:	62137Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	14898448411521033316173.jpg 
Visningar:	208 
Storlek:	55,9 KB 
Id:	62138Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	14898450271751815457291.jpg 
Visningar:	212 
Storlek:	104,1 KB 
Id:	62139


    Det är några timmars jobb innan sjösättning!

    Det finns färdiga modeller att köpa. Men fundera på vad du vill ha. Att köra en färdig skalabåt är inte så fantastiskt roligt. Den stora behållningen är att bygga den.

  14. #14

    Standard

    rep: Vad är det för material i skrovet? Vakumformad plast och inte glasfiber alltså?

  15. #15
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Har skickat pm
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •