Reklam

 
Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Baitboat

  1. #1

    Standard Baitboat

    En tråd om mitt försök att bygga en baitboat, alltså en båt som lägger ut lock- och krockbete till fiske.
    Katamaranliknande bygge driven av två flygplanspropeller, för att undvika att fastna i växtlighet.
    Flottörer är i nuläget 75 mm avloppsrör fyllda med fogskum, kommer ersättas med med aerodynamiska byggen i trä/glasfiber när jag har fått koll på hur mycket flytkraft som behövs.
    Ram och motorfästen 25 mm pvc rör.
    Två speed 600 motorer med 5x5 prop.
    Ingen "bait" funktion installerat än, tillräckligt att mecka med än så länge
    Inte vacker, men när rätt flottörer kommer på och sladder kommer undan kan den NÄSTAN bli snygg...
    I morgon testsegling i trädgårdsdammen.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_2737.jpg 
Visningar:	217 
Storlek:	82,3 KB 
Id:	62061

  2. #2

    Standard

    Föreslår att du monterar en svan som hölje, då blir den snygg.

  3. #3

    Standard

    Haha, då kan jag smyga nära fiskarna också. Vart köper man ett svanhölje?

  4. #4

    Standard

    Ett litet test i trädgårdsdammen. Kan konstatera att:
    1) Jag behöver större trädgårdsdamm

    2) Flottörer behöver va större

    3) Den manövrerar bra

    Har gjort nya flottörer i PPrör nu, ska bara köpa plastlock och limma på, sen blir det nytt test. Träflottörerna är också på gång, första gången jag bygger något sånt i trä, grymt kul och rätt pilligt. Som tur är ska det glasfiber ovanpå. En annan fördel med träflottörerna blir att batterier och ESC kan flyttas ner i dem, så blir det mer utrymme i ramen för andra roligheter, t.ex. kamera.

    https://youtu.be/t_89lf_HXi4

  5. #5

    Standard

    ...och nu ett litet större test i större damm. PP rören ger saftigt vattenmotstånd, kämpar på med plywood och glasfiber för att få bättre flottörer färdiga. Men nöjd med testat, väldigt enkel att manövrera. Nu börja bygga in kamera och betesfunktion.

    https://youtu.be/I3w672h_dZg

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •