Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 25 av 25

Ämne: Marius njuter av sin Tundra

  1. #21

    Standard

    Min gamla Youtube-kanal fick över 50 000 views och det var tack vare en liten serie med kamera-tips som stod för typ 90% av visningarna, en av filmerna fick över 20 000 views.
    Jag blev förvånad först men insåg sen att folk vill inte se filmer, dom vill se hur man gör filmer ^^

  2. #22

    Thomass avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    7 583
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap, RFK Gripen, Eslövs MFK, Ripa MFK, Höglandets MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Bj Visa inlägg
    Många tror att det å lägga ut en video på Youtube är en snabb och enkel grej, sanningen är en helt annan. Först så skall man ha grejer att filma med, sen skall man lyckas med själv filmande, efter det så får man gå genom råmaterialet vart man då först kan påbörja den delen med att redigera en film. Efter redigeringen skall man kolla genom om det är saker man skall lägga till eller ta bort, räta till saker som är felskrivit och dom bitarna. Så får man "rendra" ut filmen och i dagens samhälle vill man inte ha filmer som är sämre än full HD i 1080i. Sen kan man påbörja en uppladdning av filmen till Youtube och då kommer det in vilken typ av lina man har, nu har jag äntligen fått en bra hastighet med fiber före det hade jag 1 Mbit upp och det kunde ta mig 8 t att ladda upp 1 film. När man kommit så långt har man använd 5-10% av det materialet man filmade. När man äntligen är klar med att ladda upp så skall man posta filmen på olika platser samt vara klar till att svara på eventuella kommentarer. Så 1 enstaka film som dom flesta tar för givit kräver rätt många timmars jobb som man aldrig får betald för. Så är detta något man vill måste man också ha en passion för att kunde hålla på med över flera år samt leverera en viss kvalitet som folk kräver utan att dom tänker på vad som ligger bakom då dom bara är vana med att klicka runt om på Youtube och njuta gott av alla dom bra filmer som folk har lagt ner multum av tid på.
    Den "arbetsbeskrivningen" känner jag alltför väl igen!
    Mycket jobb för lite verkstad, eller hur det nu var....
    Retroholic!

  3. #23

    Standard

    Gillar man göra filmer så går det göra filmer. =) Har man intressant innehåll ser folk på det fast man inte lagt ner nån tid på att filma eller redigera. Men redigerar man bra så är innehållet inte lika viktigt. Jag har inte "lyckats" med nån film. Nån film som haft lite mer views (tusentals) så har inte sporrat mig heller eftersom man kanske hade en bra bild som lockade folk men som ändå kanske klickade vidare snabbt, det som sporrar är kommentarer. Jag såg nu att jag har 77520 views på min YouTube-kanal, men det är 198 filmer också! 391 views per film i medel, det är ju ändå mer än förväntat. Aldrig tittat på statistiken förr. Intressant att de flesta som ser på mina filmer är från Åland, på andra plats kommer USA!? Sen Sverige, Finland och ... Italien på femte plats. Haha! Slutar aldrig förvånas.

    Vad vill folk ha för filmer? =) Vad vill jag visa för filmer? Det kan vara två helt olika saker.

    Men smart med att sätta mål. Man ska ha nåt att filma också... allt har minskat häröver. Folk flyger ju inte längre. Jag flyger, men jag kan ju inte filma mig själv.

    Nån nämnde att närbilder och info om flyget kan vara intressant och det håller jag med om. Starter och landningar, bedömningar osv.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  4. #24
    Bjs avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    388
    Jobb
    Sjukpänsjonär
    Klubb
    Bj's Modellflyg Klubb (Sveg)

    Standard

    McRegor - Orken ligger i att jag själv tycker om att kolla på modellflyg filmer på samma tid som jag vill filma och dela av mig med mina upplevelser. Lite som våran hobby, som jag också tycker om att bygga på det goda gamla sättet med balsa och plywood som tar sin tid och inte bara flyga runt med frigolit. Tänk bara på när man lagt ner hundratals timmar på att bygga en modell som sen kan vara skrot på några sekunder.......blir lite samma sak det med hur man orkar.

    SniffSwe - Jodå folk vill se filmer, bara att det tar tid att bygga upp en tittarmängd som tycker om dom filmer man gör och lägger ut. Sen måste man underhålla det för att behålla tittare samt kunde få fler tittar. Det är som sagt mycket med jobb om man vill ha views samt prenumeranter på sin kanal. Dom kommer inte bara trillande av sig själv, har det varit så enkelt hade alla gjort detta.

    Thomas - Ja det blir en del mycket jobb för lite verkstad, men sen så har man dom få som tycker om det man gör och som värdesätter det man lägger ner av jobb. Blir lite så att man jobbar för sig själv och för dom tittare som man vet tycker om det man gör.

    Ålänning - Stämmer tyvärr inte helt det med att om man har intressant innehåll så ser folk på det. Tyvärr fungerar sökmotorn i Youtube så att den gärna visar fram innehåll från användare med många views, prenumeranter samt kommentarer. Har man inget av detta så kommer ens film långt bak i bland sökresultat som igen gör att man får mindre views.

    När det gäller detta med typ av film så är det som tar tid med att bygga upp en Youtube kanal och då gärna 2-5 år. När man lagt upp filmer och sen spridit dom runt så vill man till slut få tittare och prenumeranter som tycker om det material man lägger ut. Så då får man tittare som vill se dom filmer du vill visa, det är inte något som bara kommer av sig själv.

    Ett bra kamera som en Runcam2 fäst på en keps så kan man fint filma och flyga själv, det man måste tänka på att en modell blir snabbt liten på ett sådan vidvinkel kamera så man får då flyga nära sig själv och inte 150 m högt.
    Mvh
    Bjarne Kvilvang

    Flyger el och metanol plan och har flugit sen tidig 80-tal
    För närvarande har jag ungefär 20 flygplan i hangaren, spännvidd från 50 cm till 250 cm.

    Blir mycket glad om ni vill prenumerera på min Youtube kanal, normalt laddar jag upp flera videoer vare månad.

  5. #25

    Standard

    Håller inte med där angående views... det visas helt blandat för mig. Det dyker upp filmer med några få views bland de som har miljoner. Innehållet är helt olika. När du börjar klicka runt så anpassar sökmotorn sig till dit söksätt och det sparas. Sökmotorn går ofta efter taggarna samtidigt. Intressant innehåll sprids, det gör inte tråkiga filmer eller ointressant innehåll. Sen finns det ju clickbaits, men de klickar folk bara på och går snabbt vidare. Filmerna borde gå efter procenten likes, då skulle man spara tid och inte börja se på filmer som lurat dit en. :-D Finns de som håller på med filmer väldigt kort tid och blir väldigt populära, beror helt på vad man visar. Kan ta många år och inte bli bättre heller. Beror helt på innehållet mm. Bra filmer ser folk på. =) Så är det bara. Och sen kan man ju sprida på dem på enorma mängder olika sätt eller låta filmerna sprida sig själva. Man måste hitta sin nisch, tyvärr är det otroliga mängder folk som lägger ut filmer på tuben så man blir en i mängden fast man tror man gör nåt unikt.

    Runcam på keps.. nej det blir kanske bra film i början och i slutet... emellan är det en prick som flyger på blå himmel. Inget för mig.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •