Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 26 av 26

Ämne: Bra erbjudande på HS1177!

  1. #21
    JonasHs avatar
    Reg.datum
    nov 2016
    Inlägg
    464
    Jobb
    .
    Klubb
    Mölndals MF

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av SniffSwe Visa inlägg
    Ja, jag provade också förra året eftersom Facebook var en bra info-kanal för DroneCup med bankartor mm. Men jag faller ur varje gång jag testar så nått är det som inte passar. Jag anser att man inte ska behöva anpassa sig till tjänster i dagsläget eftersom det bör finnas alternativ till nästan allt nu för tiden och saknas det så, ja då får det vara ^^

    Edit: Jag undviker inte Facebook, jag kan bara inte läsa om man måste logga in för att se det som står
    FB är superenkelt men om man vill vara hemlig och sätter för hårda sekretesskrav så får man problem. Bättre då att inte dela något på sin sida. Sedan är de flesta grupperna om modellflyg, quad och fpv slutna vilket gör att att bara de i gruppen ser vad du delar och skriver i själva gruppen.
    När det gäller vänförfrågningar så kan man enkelt dela upp dem på "vänner" och "bekanta". När du sedan delar något kan du enkelt välja om alla dina vänner ska se inlägget eller "vänner utom bekanta". På så sätt behöver man aldrig tacka nej till vänförfrågningar för personer som man bara känner ytligt.
    Lycka till!

  2. #22


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 918
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Som sagt - vår FB-grupp i klubben har blivit en riktig succé med delningar av erfarenheter, frågor, bilder och inte minst att många medlemmar skriver in när man tänker åka ut till fältet. Har också gjort att klubben fått ett flertal nya medlemmar som plötsligt upptäckt att vi finns - även fast vi har en hemsida som vi försöker hålla uppdaterad och hade ett forum som efter att vi startade FB-gruppen i praktiken har självdött. Även vår grupp är numera sluten efter att initialt ha varit öppen - just för att det knappast är intressant för medlemmarnas vanliga FB-vänner vad vi avhandlar inom gruppen.
    Så - även gamla hundar kan lära om och uppskatta fenomen som FB.
    F ö en utmärkt "supersnabb-kurs" i FB i Jonas senaste inlägg...
    Roger

  3. #23

    Standard

    Jahapp nu är jag med i FPV-gruppen(eller jag tror att jag blivit det) och provat Facebook igen för typ 4:e gången på 8 år. Och jag måste säga att jag upplever den sidan precis som varje gång innan. Fruktansvärd! Den lever ju enbart på innehållet för användarvänlig är den inte för en som bara vill kika in ibland.
    Jag antar att sidan är jättebra men jag fattar ju inte, hur vet jag om jag är med i en grupp tex? Klickar jag på "grupper" så får jag typ 10 kategorier, klickar jag "mer" och sedan "grupper" i dropdown-menyn så kommer jag till en sidan med rutor som musik, TV program, böcker, sporter. Sen finns det rutor överallt som frågar om vart jag jobbar, vilken skola jag gått på mm. Jag vet att Facebooks affärs-ide är att sälja data om personer så jag förstår ju att pumpandet av information är viktigare än att presentera innehåll. Men det gör helt enkelt att jag ännu en gång väljer att vänta ett tag och provar kanske Facebook igen i framtiden.

    Jag fattar att man kan anpassa sidan om man vill, men herregud. Jag behandlar inte Facebook annorlunda än någon annan sida eller tjänst. Man bör nog "känna lite" för default för att dom ska vara värd att få en som användare.

  4. #24
    JonasHs avatar
    Reg.datum
    nov 2016
    Inlägg
    464
    Jobb
    .
    Klubb
    Mölndals MF

    Standard

    Kameran kom idag Ska bli spännande att testa.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_0766.jpg 
Visningar:	129 
Storlek:	39,2 KB 
Id:	62204

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_0767.jpg 
Visningar:	129 
Storlek:	74,0 KB 
Id:	62205

  5. #25

    Standard

    Klockrent!
    Denna bör man kolla igenom:

  6. #26
    JonasHs avatar
    Reg.datum
    nov 2016
    Inlägg
    464
    Jobb
    .
    Klubb
    Mölndals MF

    Standard

    Tack för tipset om inställningarna. Ska bara lista ut hur man kommer åt OSD:n. På Runcam Swift så är det enkelt men inte riktigt lika enkelt med HS1177. Verkar som jag måste koppla den till en extern skärm först. Får bli TV:n

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •