Reklam

 
Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: Storageladdning?

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1

    Standard Storageladdning?

    Eftersom jag e lite ny på detta ämne så har jag en liten fråga,
    har köpt en turnigyladdare och undrar följande
    om jag ska köra en storageladdning och jag har mer än det önskade värdet
    i batteriet, laddar den ur automatiskt då eller måste jag köra en discharge innan?
    tacksam för svar
    mvh Andreas

  2. #2

    Standard

    När du ställt in "Storage" så strävar laddaren alltid mot ca 3,8 v per cell och laddar alltså upp eller ur beroende på accens aktuella tillstånd.
    /Leif

  3. #3

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av pernstig Visa inlägg
    När du ställt in "Storage" så strävar laddaren alltid mot ca 3,8 v per cell och laddar alltså upp eller ur beroende på accens aktuella tillstånd.
    tackar så mycket för svaret

  4. #4

    Standard

    Ett bra tips är att läsa manualen eftersom alla laddare inte fungerar likadant

  5. #5

    Standard

    Har gjort det men det stod inte,

  6. #6

    Standard

    Tror jag inte på Jag vet inte vilken laddare du har men jag kollade i 5 olika manualer till Turnigy-laddare och det stod på sidan 12, 12, 13, 14 och 18 i respektive manual

  7. #7

    Standard

    Stod det visst här med, letade i fel kolumn��
    Fast laddaren tappar kontakten med batteriet kommer det upp som felmeddelande hela tiden��

  8. #8

    Standard

    Jasså, laddar/urladdar den ett tag innan den ger meddelandet eller händer det på en gång?
    Har du kopplat accens balans-kontakt till laddaren också?
    I vilka modes är det som den tappar kontakten(charge, discharge, storage eller alla)?

  9. #9

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av SniffSwe Visa inlägg
    Jasså, laddar/urladdar den ett tag innan den ger meddelandet eller händer det på en gång?
    Har du kopplat accens balans-kontakt till laddaren också?
    I vilka modes är det som den tappar kontakten(charge, discharge, storage eller alla)?
    den gör det på alla laddningsprogram och gör det direkt vare sig jag har accen tillkopplat eller inte,
    Kolla bilden för koppling
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_5232.jpg 
Visningar:	145 
Storlek:	138,2 KB 
Id:	62268  

  10. #10

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av SniffSwe Visa inlägg
    Jasså, laddar/urladdar den ett tag innan den ger meddelandet eller händer det på en gång?
    Har du kopplat accens balans-kontakt till laddaren också?
    I vilka modes är det som den tappar kontakten(charge, discharge, storage eller alla)?
    det är nog ja som inte är redigt torr bakom öronen, kollade på lite bilder på nätet och det funkade visst inte som jag trodde, laddaren som följer planet så laddas det genom balanskablarna, då jag köpte laddaren begagnad så följde det bara med balans adaptrarna o inte de andra kablarna så trodde det funkade lika dant på denna laddare
    ber om ursäkt för detta

  11. #11

    Reg.datum
    apr 2009
    Inlägg
    1 651
    Klubb
    Karlstads MFK

    Standard

    Jaha, du försökte med Turnigy-laddaren att ladda LiPo batteriet via dess balanseringskontakt?

    Så fungerar laddningen nu med Turnigy-laddaren?
    LiPo batteriets balanskontakt ansluten till balanseringskontakt på laddaren och LiPo batteriets grövre röda(+) och svarta(-) strömkablarna anslutna till motsvarande på laddaren?


    Som du kanske märkt har olika LiPo-fabrikat olika balanseringskontakter (och balanseringbord med kontakter).
    Det finns en handfull olika att hålla koll på.
    - Flight Power / Thunder Power (FP / TP)
    - Hyperion / PolyQuest (HP / PQ)
    - JST-XHR (XH)

    Lite info om balansering och balanseringskontakter, t ex:
    http://www.tjinguytech.com/charging-...nce-connectors

    /Bo
    Senast redigerat av bem den 2017-03-28 klockan 17:38.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •