Jag varken vrider eller vänder på nåt, det är du som förnekar fakta.
Om ÖMFK hade lån, eller inte, är helt irrelevant. RCFFs styrelse led tydligen av den villfarelsen att ÖMFK hade ett lån som behövde betalas tillbaka när man beslutade om att ge 8.000:- i extra bidrag. Återigen, det är bara att läsa innantill i protokollet från styrelsemötet.
Att sen ÖMFK väljer att se det extra bidraget på ett annat sätt är en sak, men du som ledamot i RCFF borde kunna vara ärlig med på vilka grunder det extra bidraget gavs.
Jag begärde att du skulle precisera dig när du kom in i tråden med svepande påståenden om att vissa inlägg var
"alternativa fakta". Du valde att då att förtydliga att du menade mitt inlägg.
Du påstår att du är för
"en öppen och saklig diskussion med rätt fakta", men du börjar din kritik av mitt inlägg med att i tråden komma med svepande beskyllningar om
"alternativ fakta" istället för att ta upp frågor eller invändningar direkt med mig.
Jag har väldigt tydligt påvisat att RCFF har motiverat bidrag med 25.000 kronor till ÖMFK med hänvisning till ert köp av fält och jag har också varit tydlig med att ÖMFK inte har äskat 25.000 kronor detta ändamål. Ändå fortsätter du att beskylla mig för att vrida och vinkla fakta fastän det bara är att läsa innantill i protokollen för att inse att jag har fog för det jag skriver.
Sanningen, K-Å, är att hittills är det bara du som kommit med
"alternativa fakta" när du helt utan grund påstår att de extra 8000:- skulle bero på att "
styrelsen tog beslut om hel kostnadstäckning mot bakgrund av ett lyckat event samt allt arbete som lagts ned av klubbens medlemmar att ordna träffen".