Reklam

 
Sidan 17 av 19 FörstaFörsta ... 71213141516171819 SistaSista
Resultat 321 till 340 av 365

Ämne: Huvudtråd för årsmöte 2017

  1. #321

    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 742
    Klubb
    Höglandets MFK, RFK Fyris, PAMPA

    Standard

    Den här tråden har spårat ur ett antal gånger och det mesta som skrivits handlar om historia. Det är förvisso allvarligt att årsmöten inte hållits, men förhoppningsvis kan detta åtgärdas. Styrelsen har inte kunna leva upp till målsättningen "50% tillbaka". Orsakerna kan diskuteras, men det är fullt möjligt för en ny styrelse att över tid arbeta för att uppfylla detta mål i och med att pengarna finns på banken. Huruvida RCFF satsat för mycket pengar på ett eller flera meetings och/eller bidrag som sökts kan givetvis också diskuteras. Såvitt jag förstår finns det inget bedrägligt uppsåt och därmed är det ur min synpunkt huvudsakligen en bedömningsfråga huruvida styrelsen ska kritiseras för detta eller ej.

    Som jag skrivit tidigare så måste vi ordna upp den gamla "surdegen" genom att genomföra årsmötet, formera en ny styrelse och utarbeta en verksamhetsplan för de kommande åren. I topp på listan över frågeställningar som behöver arbetas med finns det kommande regelverket för flygning med obemannade luftfarkoster som kommer från Transportstyrelsen. Det kommer att krävas en fungerande organisation inom RCFF som kan vidta ett antal åtgärder som blir nödvändiga för att vi ska kunna fortsätta flyga modellflyg så som vi alla önskar. Detta är enligt mitt förmenande överordnat allt annat som diskuterats i denna tråd och av STOR VIKT FÖR FRAMTIDEN.

    Med anledning av ovanstående uppmanar jag såväl den tidigare styrelsen samt RCFF-medlemmar och andra som skriver på forumet att besinna ert ansvar. Ert agerande NU påverkar modellflygets FRAMTID.

  2. #322

    Standard

    RCFF_ekonomi_2015.pdf saknar poster om shootout (och ev. bidrag beroende på hur ni tänker bokföra).
    RCFF_ekonomi_2016.pdf innehåller bidragsposter. Var finns protokollen från styrelsemöten där dessa bidrag beslutas?

  3. #323

    Standard

    Jag hade en motion som jag tänkte lämna in? Jag PM:ade Ove och frågade vilken e-post jag skulle skicka till men har inte fått nått svar. Ser att dokumenten ska ha kommit ur nu så då är det kanske för sent?

  4. #324
    Debattglad entusiast
    AMs avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    3 505
    Jobb
    Engagerad pensionär
    Klubb
    Ripa MFK

    Standard

    Jag har letat och letat efter en e-mejladress. Jag tror att Hanke är killen som har koll på läget.

    Jag hittade: medlem@rcflyg.se

    Den borde fungera.
    Senast redigerat av AM den 2017-05-03 klockan 09:02.
    Ove (AM) Nielsen

  5. #325

    Standard

    Ove: Aha, hör av dig om du hittar den

  6. #326

    Villes avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    476
    Klubb
    Skellefteå RadioFlygKlubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av SniffSwe Visa inlägg
    Jag hade en motion som jag tänkte lämna in? Jag PM:ade Ove och frågade vilken e-post jag skulle skicka till men har inte fått nått svar. Ser att dokumenten ska ha kommit ur nu så då är det kanske för sent?
    Hej SniffSwe!
    Du hinner nog än eftersom någon officiell kallelse inte anslagits. Vad gäller epostadress till RCFF så har jag inte heller hittat någon förutom att man kan kontakta förbundet via "Kontakta oss" på startsidan.

    /Ville

  7. #327

    Standard

    Ville: Jo men där går det ju inte att bifoga nått. Jag har gjort en pdf som jag vill skicka :/

    Kan inte nån i styrelsen bara ge mig en e-postadress?

  8. #328

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ålänning Visa inlägg
    Ni skämmer ut er. Ni kommer ingen vart. Alla ser det. Vad är målet med denna tråd? Många på forumet fattar inte ens vad ni pratar om och skulle va glada om ni höll diskussionen någon annanstans.
    Håller med! Kan vi inte föra en saklig debatt om årsmötet istället för massa personangrepp och tråkigheter. Gammalt groll kan väl lösas utanför forumet, tack.

  9. #329
    Micke.Falos avatar
    Reg.datum
    okt 2011
    Inlägg
    152
    Jobb
    Ägare MRC AB
    Klubb
    ÖMFK Östersunds Modellflygklubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av SniffSwe Visa inlägg
    Ville: Jo men där går det ju inte att bifoga nått. Jag har gjort en pdf som jag vill skicka :/

    Kan inte nån i styrelsen bara ge mig en e-postadress?
    Lägga på tex Dropbox och skicka en länk istället?
    "we have a long way to go and a short time to get there"
    SA3BED

  10. #330

    Standard

    Micke.Falo: Tack för tipset, den är skickad nu

    Jag skickade i formuläret under "Kontakta oss" så jag hoppas att någon läser det som kommer där. Det är ju lite märkligt att det inte finns en vanlig epost-adress att nå styrelsen på ^^

  11. #331

    Villes avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    476
    Klubb
    Skellefteå RadioFlygKlubb

    Standard RCFF Domän rcflyg.se - Inventarieförteckning

    Hej!
    När jag kollar dokumenten RCFF Ekonomi 2016 och Budget RCFF 2017 så ser jag att förbundet lägger ner väldigt lite pengar, (280 kr) på driften av hemsidan, vilken är central och superviktig för RCFF.
    Är det så att hemsidan körs på Hankes personliga dator?
    Borde inte RCFF i så fall köpa in och äga, dator och tillbehör, program m.m. som den IT-ansvarige använder?
    Finns någon inventarielista upprättad?

    /Ville

  12. #332

    pgrtss avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    2 017
    Jobb
    Hobbyforskare
    Klubb
    Ripa MFK SWE-68159

    Standard

    Finns det någon fördel med att en hemsida ligger på en privat dator och inte på ett webbhotell?
    En sida på ett webbhotell kostar inte många kronor om året.
    Håller med om att hemsidan med administration gärna kan kosta lite mera - Forumet är min motivation att vara medlem.


    Citat Ursprungligen postat av Ville Visa inlägg
    Hej!
    När jag kollar dokumenten RCFF Ekonomi 2016 och Budget RCFF 2017 så ser jag att förbundet lägger ner väldigt lite pengar, (280 kr) på driften av hemsidan, vilken är central och superviktig för RCFF.
    Är det så att hemsidan körs på Hankes personliga dator?
    Borde inte RCFF i så fall köpa in och äga, dator och tillbehör, program m.m. som den IT-ansvarige använder?
    Finns någon inventarielista upprättad?

    /Ville
    ___________________
    patrik@pgdata.se

  13. #333

    Flahultarns avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    489
    Jobb
    Månsysslare
    Klubb
    RFK Skilling

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av pgrts Visa inlägg
    Finns det någon fördel med att en hemsida ligger på en privat dator och inte på ett webbhotell?
    En sida på ett webbhotell kostar inte många kronor om året.
    Håller med om att hemsidan med administration gärna kan kosta lite mera - Forumet är min motivation att vara medlem.
    Delar din syn, forumet och försäkringen säger jag. Kunde gärna tänka mig ett mer utvecklat (?) forumverktyg, ffa sökning fungerar iaf för mig väldigt dåligt. Får knappt några träffar även om jag söker brett. Och det är en av huvudfunktionerna i ett forum anser jag.

  14. #334
    Debattglad entusiast
    AMs avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    3 505
    Jobb
    Engagerad pensionär
    Klubb
    Ripa MFK

    Standard

    Vad jag vet så hyr vi in serverplats precis som alla andra på ett webbhotell. Vi har köpt loss hemsidemotorn. Vad är problemet? Är det för billigt eller fungerar hemsidan otillfredställande?
    Ove (AM) Nielsen

  15. #335

    Standard

    Eftersom frågan var så specifik
    Jag vet inte om det är någon mer än jag, men för mig går forumet inte att nå ibland. Jag märker det ca en gång i veckan och då brukar det ta mellan 1 och 3 timmar innan det går att komma åt sidan igen. Igår var den tex nere från ca 15:00 och resten av kvällen. Jag har inga problem att surfa på andra sidor när det händer och det är bara rcflyg.se som det blir så med.
    Jag har ingen aning om vad det beror på och det stör mig inte så mycket.

  16. #336

    uffe_46s avatar
    Reg.datum
    jul 2015
    Inlägg
    729
    Jobb
    Systemingenjör
    Klubb
    Sala Radioflygklubb Mosquitos

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av AM Visa inlägg
    Vad jag vet så hyr vi in serverplats precis som alla andra på ett webbhotell. Vi har köpt loss hemsidemotorn. Vad är problemet? Är det för billigt eller fungerar hemsidan otillfredställande?
    Nja, om man spåra www.rclyg.se via IP som kommer man till Satellithuset i Limmared AB och enligt deras hemsida se det mer ut att vara en internet/ fiber leverantör och inte ett webhotell http://www.limmared.com/. För tillfället fungera denna här webplatsen bra, men i början av året var det en hel del strul

  17. #337
    Debattglad entusiast
    AMs avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    3 505
    Jobb
    Engagerad pensionär
    Klubb
    Ripa MFK

    Standard

    Ok, jag antar att det är vår IT-ansvariga som får ta den diskussionen.
    Det blir en uppgift för den nya styrelsen att se över stadgar och rutiner.
    Ove (AM) Nielsen

  18. #338

    Villes avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    476
    Klubb
    Skellefteå RadioFlygKlubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av AM Visa inlägg
    Vad jag vet så hyr vi in serverplats precis som alla andra på ett webbhotell. Vi har köpt loss hemsidemotorn. Vad är problemet? Är det för billigt eller fungerar hemsidan otillfredställande?
    Hej!
    Ove, jag reagerade bara på att driften var så billig. Hemsidan funkar oftast bra, och att driften är billig är också bra. Vad jag förstår så har RCFF köpt loss hemsidedatorn om än du skrivit hemsidemotorn?
    När det gäller hemsidan och driften av den, och eftersom den är central och superviktig för RCFF, så tycker jag att förbundet ska försäkra sig att hemsidans drift inte står och faller med endast en man. Det kanske är tänkbart att utbilda ytterligare IT-personer?
    Tycker det vore bra om en inventarielista kunde ingå i dokumentsamlingen till årsmötet. Du har nämnt att RCFF har ett skyddsnät som klubbar kan låna, och kanske finns det andra nyttigheter i RCFF-skrubben till medlemmarnas förfogande?

    /Ville
    Senast redigerat av Ville den 2017-05-03 klockan 10:31.

  19. #339
    JonasHs avatar
    Reg.datum
    nov 2016
    Inlägg
    464
    Jobb
    .
    Klubb
    Mölndals MF

    Standard

    Tydligen fler som tycker att det här är snudd på komiskt/tragiskt. Finns att beskåda på svenktmodellflyg.se

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	komik.jpg 
Visningar:	381 
Storlek:	120,5 KB 
Id:	62635

  20. #340

    Villes avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    476
    Klubb
    Skellefteå RadioFlygKlubb

    Standard

    Tycker det visar att frågor kring vårt förbund engagerar och är viktiga. Kan också tolkas som skribentens avundsjuka för att dennes favoritforum i stort sett har dött...

    /Ville

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •