Den här tråden har spårat ur ett antal gånger och det mesta som skrivits handlar om historia. Det är förvisso allvarligt att årsmöten inte hållits, men förhoppningsvis kan detta åtgärdas. Styrelsen har inte kunna leva upp till målsättningen "50% tillbaka". Orsakerna kan diskuteras, men det är fullt möjligt för en ny styrelse att över tid arbeta för att uppfylla detta mål i och med att pengarna finns på banken. Huruvida RCFF satsat för mycket pengar på ett eller flera meetings och/eller bidrag som sökts kan givetvis också diskuteras. Såvitt jag förstår finns det inget bedrägligt uppsåt och därmed är det ur min synpunkt huvudsakligen en bedömningsfråga huruvida styrelsen ska kritiseras för detta eller ej.

Som jag skrivit tidigare så måste vi ordna upp den gamla "surdegen" genom att genomföra årsmötet, formera en ny styrelse och utarbeta en verksamhetsplan för de kommande åren. I topp på listan över frågeställningar som behöver arbetas med finns det kommande regelverket för flygning med obemannade luftfarkoster som kommer från Transportstyrelsen. Det kommer att krävas en fungerande organisation inom RCFF som kan vidta ett antal åtgärder som blir nödvändiga för att vi ska kunna fortsätta flyga modellflyg så som vi alla önskar. Detta är enligt mitt förmenande överordnat allt annat som diskuterats i denna tråd och av STOR VIKT FÖR FRAMTIDEN.

Med anledning av ovanstående uppmanar jag såväl den tidigare styrelsen samt RCFF-medlemmar och andra som skriver på forumet att besinna ert ansvar. Ert agerande NU påverkar modellflygets FRAMTID.