Reklam

 
Sidan 19 av 19 FörstaFörsta ... 9141516171819
Resultat 361 till 365 av 365

Ämne: Huvudtråd för årsmöte 2017

  1. #361

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av pgrts Visa inlägg
    Som Sniffswe beskriver så är han långt från någon klubb - det är kanske en grupp som borde representeras i styrelsen?
    Bara för att förtydliga så bor jag nära en klubb nu sen två år tillbaka och det funkar ju galant. Det var de 15 åren jag flög innan jag flyttade som jag inte hade någon klubb eller likasinnade inom rimligt avstånd. Då hade det ju varit skönt att betala en slant om man visste att det gick till arbete kring regler(så man kan fortsätta flyga), försäkring(så man har extra täckning utöver hemförsäkringen) och internet-material(så att man kan ta del av regelverk, nyheter och hjälp). Så jag håller med om att det vore bra om dom enskilda ute i landet representeras.

  2. #362


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Oavsett SMFF-tillhörighet eller ej så har jag personligen fyllt upp modellflygtiden till fullo med engagemang inom klubben och det är jobb som ligger mig nära om hjärtat. Senaste 2 veckorna har det t ex varit ett intensivt jobbande runt vårt Swedish Drone Cup-evenemang som gick av stapeln igår - väldigt trevligt och jag tackar verkligen alla som besökte oss som tävlande eller besökare. Vi återkommer f ö i början av september med vår nästa tävling i den serien så vi ser gärna ännu flera deltagare då.
    Roger

  3. #363

    Standard

    Då handlingarna inför årsmötet uppenbarligen inte är klara så undrar jag när dessa är planerade att vara färdigställda.

    Det som jag ser behöver ordnas är:
    - Verksamhetsberättelse för 2015 och 2016.
    - Uppdaterad ekonomisk redovisning (i den mån diskrepanser ej förklaras på annat sätt).
    - Signerade revisionsberättelser.

  4. #364
    Ultra Bandits avatar
    Reg.datum
    aug 2008
    Inlägg
    373
    Klubb
    Stockholms RFK, Tullinge MFK, Laxå Flygklubb

    Standard

    Ansvarsfrihet för vem?
    Att ni medlemmar inte ens reagerar på att "en enskild klubb" lyckats dribbla till sig närmare 40 000 kr av RCFF,s stålar är för många med mig helt otroligt.
    Senast redigerat av Ultra Bandit den 2017-05-12 klockan 00:51.

  5. #365

    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 742
    Klubb
    Höglandets MFK, RFK Fyris, PAMPA

    Standard

    Hej!
    Jag har nyligen nåtts av beskedet att ordföranden (AM) sedan en tid är inlagd på sjukhus pga. allvarlig sjukdom och därför inte längre kan arbeta med förberedelserna för årsmötet. Jag önskar honom snar bättring och att hälsan kommer åter.
    För RCFFs del innebär det en svårbemästrad situation då en del material som behövs för årsmötet återstår att sammanställa. Dessutom behöver årsmötet förberedas rent praktiskt med omröstningstrådar med mera, nya funktionärer lokaliseras mm. De delar av den gamla styrelsen som återstår arbetar nu med detta. Mer information följer vartefter den blir tillgänglig.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •