Reklam

 
Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: RCexplorer FC Betaflight "hackar"?

  1. #1

    Standard RCexplorer FC Betaflight "hackar"?

    Jag har byggt en ny racequad med RCexplorer FC som kör Betafligt.
    Det känns som att radion tappar kontakten med den i väldigt korta perioder, den blir oprecis och ibland kan hacken vara lite extra långa(fast ändå väldigt kort, ca 0.3 sek) och då känner man att den inte "svarar".

    När jag kopplar in den i datorn och kollar i receiver-tabben samtidigt som jag rör spakarna så ser man "hacken" och dom registreras i grafen.

    Jag har provat detta:
    Annan mottagare
    Betaflight 3.1.7 och 3.0.1
    OneShot125, MultiShot och Dshot600
    Olika looptimes på gyro och PID
    UART1 och UART3 för SBUS-signalen

    Inget av det har gjort någon skillnad, dock har jag inte provflugit alla inställningar men några har jag provat utan skillnad just på "hackandet"

    Bild på grafen efter att ha rört spaken i mjuka rörelser fram och tillbaka flera gånger:
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Betaflight hack.jpg 
Visningar:	97 
Storlek:	71,2 KB 
Id:	62617
    Där ser man små "hack" och dom känner man när man flyger.

    Någon som har någon ide på vad det kan vara eller något mer som jag kan prova?

  2. #2

    Standard

    Jag har sett något liknande med en Taranis, X8R mottagare och Naza V1. EU version på radion. Det fungerade som det skulle med spektrum och Orange s-bus mottagare. Jag löste det inte utan körde separata kablar mellan X8R mottagaren och Nazan istället.

    Vilka mottagare har du provat?

    Jörgen

  3. #3

    Standard

    Jag har bara provat med mottagare SF800 från eBay. Jag har provat två sådana med samma resultat.
    Men du kan vara inne på helt rätt spår faktiskt för jag har inte provat någon annan modell av mottagare. Jag har tre stycken SF800 som funkar utmärkt med KISS FC men det betyder ju inte att det funkar lika bra med BetaFlight. Jag ska göra ett test med en Futaba-mottagare och se om det fortfarande är likadant

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •